شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

 

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: پروژه های بزرگی در 4 شهر عراق توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال اجراست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، محمد حسن عباسی فر در اجتماع عظیم مردم ساوه که به دلیل زیارت ضریح مقدس امام حسین (ع) گردهم آمده بودند افزود:روزگاری برای تهیه یک مهر تربت کربلا از کشور عراق از یکدیگر سبقت می گرفتیم اما امروز افتخار آن را داریم که پروژه های عظیم را در کشور عراق انجام می دهیم که گل سر سبد آنها ساخت ضریح مقدس امام حسین (ع) است.
وی بیان کرد:این پروژه ها در 4 شهر عراق شامل سامرا، کاظمین، نجف و کربلا در حال اجراست که تماما به همت و مشارکت مردم دوستدار اهل بیت (ع) در ایران اسلامی عملیاتی می شود.
وی اظهار کرد: درحالي كه دشمن با هجمه هاي مختلف قرآن و اسلام و ائمه معصومين را نشانه رفته است، بهترين موضع گيري ساخت باشكوه بارگاه معصومين عليهم السلام است كه مانند خاري در چشم دشمنان اسلام خواهد بود.
وی تصریح کرد: قسمت هايي از ضريح جديد امام حسين(ع) كه شامل بخش هاي حساس و امنيتي است با توجه به ضربه پذيري و حساسيت به صورت بسته بندي شده به كشور عراق منتقل شده است و قسمت هايي از اين ضريح که فقط بخش های زیارتی است و شامل ديواره ها، در و پنجره هاست بر روي يك دستگاه تريلر كمرشكن قرار داده شده است و میهمان چند استان کشور است.
وی با اشاره به اینکه هزینه های صرف شده برای ساخت این ضریح توسط هدایا و نذورات مردمی پرداخت شده است تصریح کرد: با توجه به اعلام ستاد بازسازي عتبات به منظور جلوگيري از سودجويي و بهانه جويي دشمنان اسلام قرار است در هنگام انتقال ضريح هيچ گونه وجهي تحت عنوان نذورات و هدايا از مردم دريافت نشود و نذورات از طریق شماره حساب های اعلام شده پرداخت شود.
عباسی فر در خصوص چگونگی و زمان نصب ضریح جدید امام حسین(ع) گفت: باتوجه به مراسم مختلف در ایام محرم و صفر در ابتدای ماه ربیع الاول کار نصب ضریح مطهر بر مضجع شریف اباعبدالله الحسین(ع) آغاز خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: مردم ساوه و زرندیه در استقبال از ضریح مقدس امام حسین (ع) حماسه ای کم نظیر خلق کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، شهلا میرگلوبیات در اجتماع عظیم مردم ساوه که به دلیل زیارت ضریح مقدس امام حسین (ع) گردهم آمده بودند افزود: عبور این ضریح مقدس از شهرستانهای ساوه و زرندیه افتخاری برای مردم این منطقه است تا بتوانند از فیوضات معنوی آن بهره مند شوند.
وی بیان کرد:نمایش شوق و شور وصف ناشدنی مردم این دو شهرستان نشان از ولایی بودن و ابراز ارادت آنان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
وی اظهار کرد: مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در دهه اول محرم با حضور در مجالس عزاداری، روضه خوانی عشق و ارادت خود را به حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش نشان دادند و عبور ضریح مطهر امام حسین (ع) در دهه دوم محرم فرصت مناسبی است تا امکان حضور در کنار این ضریح مطهر و عرض عشق و ارادت به خاندان اهل بیت و سید الشهدا برای مردم ساوه و زرندیه فراهم شود.
نماینده مردم ساوه و زرندیه تصریح کرد: امیدواریم عنایات خاصه اهل بیت (ع) مشمول مردم شریف و مومن این منطقه گردد و این مردم رهروان خوبی برای آن امام همام باشند.
میرگلوبیات در پایان خواستار زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا شد و خاطر نشان کرد: باید در راستای احیای اهداف قیام امام حسین (ع) که همانا برپایی نماز، امر به معروف و نهی از منکر است تلاش بیشتری کنیم.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group