شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران ساوه گفت: بیش از 75 هزار بیمار سرپایی در 6 ماهه نخست سالجاری به این بیمارستان مراجعه کردند و حدود 2500 عمل جراحی نیز در این مدت در این مرکز درمانی صورت گرفته است.
منوچهر بحرینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، با اشاره به اینکه این بیمارستان در مساحتی بالغ بر 14 هزار و 100 مترمربع زیر بنا و در شمال شرق شهر ساوه واقع شده است، افزود: این مرکز درمانی دارای 2 بخش ویژه ICU و CCU و 4 بخش جراحی، داخلی، اطفال و زنان و زایمان و 3 واحد اتاق عمل، اورژانس و بلوک زایمان و با بکارگیری 150 نیروی پرستار در حال خدمترسانی بطور میانگین به حدود 1000 نفر بیمار و همراه آن در روز است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ضریب اشغال تخت در این مركز درمانی 70 درصد است، اظهار کرد: در بین بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان مرکزی این بیمارستان بالاترین ضریب اشغال را دارد.
وی با اشاره به اینكه این بیمارستان دارای 94 تخت فعال است،افزود: این مركز درمانی مجهز به درمانگاه های عمومی و تخصصی است و علاوه بر تخصص های موجود اخیرا متخصص و جراح گوش و حلق و بینی و عفونی نیز به جمع متخصصان اضافه شده و در آینده نزدیک نیز جراح مغز و اعصاب و قلب هم به این مجموعه می پیوندند.
وی در بخش دیگری از این گفت و گو با اشاره به اینکه شهرستان ساوه در شاهراه مواصلاتی و اصلی كشور قرار دارد، افزود: به دلیل وجود این ویژگی در ساوه این شهرستان را به یکی از مناطق حادثه خیز تبدیل کرده است و لذا می طلبد تا امکانات درمانی آن ارتقا یابد.
رئیس بیمارستان شهید چمران ساوه احداث باند امداد هوایی با هدف پوشش قرار دادن حوادث احتمالی را از ضروریات این شهرستان برشمرد و گفت: خدمات پزشكی اورژانس هوایی با كاهش زمان انتقال و امكان انجام مراقبت های پیش بیمارستانی پیشرفته و دست یابی سریع تر به اقدامات درمانی بیمارستانی نقش مهمی در بهبود و سلامت حادثه دیدگان دارد.
وی تصریح کرد: باند امداد هوایی این بیمارستان در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در ضلع شرقی این بیمارستان احداث و در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
بحرینی همچنین از پایان عملیات تعریض و بازسازی راه ورودی این مرکز درمانی پس از 13 سال با مساعدت استاندار استان مرکزی ،معاون عمرانی استانداری مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه، شورای اسلامی شهر و شهردار خبر داد.
وی ضمن تقدیر از مساعدت مسوولان در انجام این پروژه افزود: امیدواریم عملیات اجرایی روشنایی این مسیر نیز به زودی آغازشود و شهروندان بتوانند به راحتی به این مرکز درمانی مراجعه کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group