شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

مسوول برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ساوه گفت: همايش شيرخوارگان حسينی با هدف تعظيم شعائر آيينی و بزرگداشت شأن و منزلت حضرت علی اصغر(ع) به عنوان كوچكترين سرباز كربلا برگزار می‌شود که تداعی کننده گوش‌های از صحنه بزرگ کربلاست.
سیدعلی چاوشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، افزود: بسترسازی برای رشد کمی و کیفی کانون ها و پرورش عواطف حسینی و به نمایش گذاشتن ابعاد عاطفی، حماسی و عقلانی قیام حسینی از دیگر اهداف برگزاری همایش سراسری شیرخوارگان حسینی است.
وی برپایی همایش را کاملا مردمی خواند و گفت: این برنامه به نام هیئت مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) ثبت شده است.
چاوشی به بازتاب‌های خارجی همایش شیرخوارگان حسینی در ایران اشاره کرد و گفت: این همایش مورد توجه بسیاری از سایت‌های صهیونیستی و وهابیت قرار گرفته است که با اغراض ضد اسلامی تلاش دارند هدف اصلی ما که تعظیم واقعه کربلا و سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) است را به گونه ای دیگر نشان دهند.
وی تصریح کرد: این همایش 10سال قبل در ایران شروع شد و موجی در میان شیعیان به راه انداخت و در شهرستان ساوه هشتمین همایشی است که برگزار خواهد شد و امسال در 2000 نقطه جهان و در 32 کشور این مراسم برگزار می‏شود.
گفتنی است در پي استقبال بی نظیر مردم شهرستان ساوه از مراسم شيرخوارگان حسيني در سالهای گذشته و با توجه به بهره برداری از مصلی این شهر مقرر شد هشتمین همایش شیرخوارگان حسینی با شكوه خاصي همزمان با سراسر جهان در دومین جمعه از ماه محرم از ساعت 8 صبح در مصلي امام علي(ع) ساوه برگزار شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group