شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

همزمان با برپایی نمایشگاه ملی انار در مجموعه پارک شهر ساوه و با حضور "مسلم دارابی" قوی ترین مرد ایران سنگین ترین انار ساوه شب گذشته انتخاب شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، در مراسم انتخاب سنگین ترین انار ساوه که جمع کثیری از شهروندان ساوه ای و باغداران و تولید کنندگان انار حضور داشتند پس از وزن کشی انار های سنگین تولیدشده در این شهرستان یک انار به وزن 5/1 کیلوگرم به عنوان سنگین ترین انار انتخاب و با ثبت رکوردی جهانی در حضور مردم به نمایش گذاشته شد.
مدیر اجرایی نهمین جشنواره ملی انار ساوه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایسنا گفت: وجه تمایز جشنواره نهم با جشنواره های قبلی در مدت زمان برگزاری و همگانی بودن آن بوده است مضافا بر اینکه به اذعان کارشناسان و مسوولان از بار علمی بالایی برخوردار بوده و استقبال مردم نیز از حد تصور بیشتر بوده است.
رضا صالحی افزود: نظر به استقبال بی نظیر مردم از جشنواره نهم ملی انار در ساوه و از آنجائیکه این جشنواره تا 22 آبان ماه ادامه خواهد داشت لذا همه روزه برنامه های متعدد و متنوعی در آن اجرا می شود.
وی انتخاب سنگین ترین انار پرورش یافته در باغات ساوه را یکی از برنامه های مهم این جشنوراه دانست و افزود: اجرای این برنامه انگیزه ای برای توجه بیشتر باغداران انار در ساوه به منظور تولید بهینه خواهد داشت.
وی برپایی غرفه رنگرزی به منظور نمایش رنگرزی با پوست انار و کاربرد آن در قالیبافی و گلیم بافی، غرفه رب انار برای نمایش مراحل تهیه رب انار توسط بانوان خانه دار، اجرای مسابقه پرتاب انار با تیر کمان‌های Y شکل 1.5 متری که شرکت کنندگان به وسیله آن، انار را به سمت هدف پرتاب می کنند، اجرای مسابقه آشپزی با حضور بانوان که مسابقه آشپزی و طبخ غذاهای محلی، ترشیجات، دسر و کیک انار در آن برگزار خواهد شد و مسابقه انارخوری را از دیگر برنامه‌های جشنواره نهم اعلام کرد.
صالحی از عرضه مستقیم انار اصل ساوه در این جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: عرضه مستقیم فراوردهای خانگی و صنعتی انار، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی کشور و برپایی نمایشگاه ادوات باغبانی و کشاورزی در کنار جشنواره، در فضایی مناسب و سرپوشیده برای استفاده مردم و باغداران برقرار است.
گفتنی است نهمین جشنواره و نمایشگاه ملی انار ساوه تا 22 آبان ماه در پارک شهرساوه برگزار می شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group