شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

فرماندار ساوه گفت: استقبال چشمگیر مردم ساوه از جشنواره ملی انار، نشانه شکرگزاری آنان از خدای تعالی به دلیل باردهی درختان انار است.
احمد آزاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه انار ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، افزود: انار ساوه از نظر کیفیت در کشور و در جهان جایگاه اول را داراست.
وی با بیان اینکه نام انار 4 مرتبه در قرآن کریم آورده شده است، گفت: مسوولین و کشاورزان باید در جهت توسعه انار قدم بردارند و مردم نیز باید قدر وجود این میوه بهشتی را بدانند.
وی تشکیل میز کالای انار ارگانیک و مشخص کردن استاندارد انار را یکی از اهداف برگزاری جشنواره انار دانست و اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود تا با کوتاه شدن دست واسطه گران و تولید بهینه این محصول هم باغداران بتوانند محصول خود را با قیمت مناسب عرضه کنند و هم انار ساوه جایگاه واقعی خود را در جهان پیدا کند.
احمد آزاد با بیان اینکه بار علمی جشنواره سال جاری از سال‌های گذشته بیشتر بود، ادامه داد: تلاش بر این است که هرسال بار علمی جشنواره انار را بالاتر ببریم.
آزاد برگزاری جشنواره انار را پتانسیلی برای معرفی و شناساندن قابلیت های این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: این جشنواره می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سطح کیفی بازارهای رقابتی جهان داشته باشد و می‌تواند به عنوان بستری برای آگاه سازی علاقمندان به توسعه و سرمایه گذاری در تولید این محصولی که با اقبال جهانی روبرو گردیده است، باشد.
گفتنی است نهمین جشنواره و نمایشگاه ملی انار ساوه تا 22 آبان ماه در پارک شهرساوه برگزار می شود.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group