يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

مديرکل امور اعتبارات بانک صادرات ایران به همراه مدیر اداره کل نظارت بر طرح های این بانک، مدیر عامل بانک صادرات استان مرکزی و رئیس شعب این بانک در شهرستان ساوه با حضور در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت فاطمه (س) ساوه که با حمایت این بانک احداث شده است از بخش های مختلف این مرکز درمانی بازدید کردند.

مدير کل امور اعتبارات بانک صادرات ایران در حاشیه این بازدید در گفت‌و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت این مجموعه عظیم درمانی در شهرستان ساوه گفت: این بیمارستان یکی از بیمارستان‌های مجهزی است که در این منطقه احداث گردیده و موجب بهبود وضعیت درمانی و ارائه خدمات پزشکی مطلوب به مردم عزیز ساوه و شهرهای همجوار شده است.

شعبانعلی داورپناه افزود: احداث این بیمارستان یکی از پروژه های عمرانی و خدماتی بود که با استفاده از تسهیلات بانک صادرات احداث گردید.

وی با مثبت ارزیابی کردن این بازدید اظهار کرد: هم اکنون فاز نخست این بیمارستان مورد بهره برداری قرار گرفته و در جریان این بازدید نیز مقرر شد به منظور بهره برداری از فاز دوم آن تأمین منابع مالی از طریق این بانک صورت گیرد تا شاهد بیمارستانی مجهز با امکانات کامل در راستای خدمت‌رسانی به مردم باشیم.

داورپناه بیان کرد: بانک صادرات ایران آمادگی ارائه خدمات به تمامی پروژه های واقعی سرمایه‌گذاری را دارد و امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح و حمایت های تسهیلاتی بتوانیم گامی در مسیر توسعه و رونق اقتصادی هرچه بیشتر کشورمان به ویژه این منطقه برداریم.

به گزارش ایسنا، موسس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت فاطمه (س)گفت: کلیه خدمات بیمارستان فوق تخصصی حضرت فاطمه (س) با تعرفه مصوب استانداری که 15 درصد از تعرفه سراسری پائین‌تر است، ارائه می گردد.

سید علی شریف‌نیا با بیان اینکه ساخت این مجموعه درمانی یكی از نیازهای ضروری این شهرستان بود تا بتواند بخشی از مشكلات درمانی مردم را مرتفع كند، افزود: با راه‌اندازی فاز نخست این بیمارستان با فعالیت 96 تخت برای 1یکصد نفر فرصت شغلی ایجاد شده است که این میزان در فاز دوم به 150 نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه با شروع فعالیت بيمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت فاطمه (س) شهرستان ساوه نياز مردم اين شهرستان به مراکز درماني ساير استان‌ها و شهرستان‌ها بر طرف شده است، اضافه کرد: بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي حضرت فاطمه(س) داراي 3 فاز است که در فاز اول اين بيمارستان بخش‌هاي تصويربرداري، جراحي، داخلي،ICU ، CCU، و بخش زايمان به استعداد 50 تخت عمومی 7 تخت ICU و 9 تخت CCU و تخت‌هاي بلوک زايمان فعال شده است.

وی با بیان اینکه بخش های سی تی اسکن، ام آر آی، سنگ‌شکن و ماموگرافی امسال در این مرکز درمانی راه‌اندازی شده اند، بیان داشت: هم اکنون این بیمارستان دو روز در طول هفته دارای جراح مغز و اعصاب است و به زودی این جراح در تمامی طول هفته به شهروندان خدمات ارائه خواهد کرد.

رئیس بيمارستان تخصصي حضرت فاطمه(س) ساوه همچنین گفت: اين مرکز اقدام به خريد و نصب يک دستگاه ماموگرافي کرده است.

شریف نیا با اشاره به اينکه تجهيزات ماموگرافي با ارائه خدمات درماني تخصصي به بانوان امکان تشخيص بيماري سرطان سينه در آنها را با کمترين هزينه فراهم مي کند افزود: به دليل کاهش سن ابتلا به سرطان سينه در کشور انجام ماموگرافي براي همه زنان 35 سال به بالا به خصوص افرادي که سابقه بيماري‌هاي سينه در خانواده دارند، ضروري است.

رئیس بيمارستان تخصصي حضرت فاطمه(س) ساوه گفت: پيش از راه‌اندازي اين بخش بيماران براي انجام ماموگرافي به شهرهاي همجوار و تهران اعزام مي شدند و همچنین تسهیلات زایمان بدون درد در این مرکز فراهم شده و انجام می شود. وی از تجهیز این مرکز درمانی به دستگاه سنگ‌شکن کلیه برای اولین بار در این شهرستان خبر داد و افزود: این دستگاه به منظور شکستن سنگ‌های داخل کلیه و داخل مجاری ادراری به صورت برون اندامی استفاده می شود و با نام " دور نیر" ساخت کشور آلمان بوده و آخرين مدل پيشرفته روز دنياست.

شریف نیا با بیان ویژگی‌های این دستگاه اظهار کرد: اکثر دستگاه‌های سنگ‌شکن فقط سونوگرافی دارند اما، این دستگاه مجهز به سونوگرافی و اشعه ایکس جهت تشخیص محل سنگ‌هاست که توسط متخصص کلیه و مجاری ادرار مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازي اين دستگاه بخش زيادي از مشكلات بيماران مراجعه كننده براي دريافت خدمات از اين دستگاه برطرف می‌شود، بیان کرد: بیماری سنگ کلیه و مجاری ادراری بیماری شایعی در کشور ماست و در شهرستان ساوه نیز این بیماری شایع است که با اخذ مجوز از سوی سازمان انرژی اتمی بزودی این دستگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفته و با فرانشيز بيمه‌اي به بيماران خدمات مي‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: این دستگاه دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است كه بدون عمل باز و به طور سرپایی قابلیت از بین بردن سنگ‌های كلیه بیماران را دارد.

شریف نیا تصریح کرد: این مرکز بزودی با راه‌اندازی دستگاه سنگ‌شکن، تراکم استخوان و بخش تخصصی دندانپزشکی ارائه خدمات به شهروندان را گسترش می دهد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group