شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

رئیس مرکز بهداشت ساوه گفت: تغدیه سالم مهمترین رکن در سلامتی افراد است و نوع مواد غذایی که شهروندان از آن استفاده می کنند بسیار حائز اهمیت است.

رضا نظری در حاشیه برگزاری طرح آموزش تغذیه شهروندان در ساوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، افزود: كاهش فعاليت بدني و افزايش دسترسي به مواد غذايي مهمترين علت يكي از معضلات بهداشتي جامعه با عنوان اضافه وزن و چاقي است.

وی بیان کرد: با افزايش چاقي بيماري‌هاي مرتبط با آن نظير ديابت، فشار خون بالا و بيماري‌هاي قلبي عروقي نيز رو به افزايش است، بطوريكه سكته قلبي و ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي علت اصلي مرگ شهروندان ساوه اي طي چند سال اخير است.

وی بیان کرد: در همين زمينه مركز بهداشت ساوه از 15 شهريور لغايت 30 مهر ماه با اجراي برنامه‌هاي آموزشي در 3 اولويت تغذيه‌اي در تلاش براي افزايش اطلاعات بهداشتي شهروندان و بهبود تغذيه جامعه شهري و روستايي است.

نظری با اشاره به اینکه تغذیه نامناسب یکی از دغدغه‌های متولیان حوزه سلامت است، بیان کرد: فرهنگ سازی در ارتقاء سطح تغذيه افراد جامعه و ارائه روش‌های موثر در بهبود عادات تغذيه‌اي شهروندان يكي از مهمترين اهداف در حوزه سلامت است.

وی كاهش اضافه وزن و چاقي، اصلاح الگوي مصرف روغن ها و افزايش آگاهي، نگرش و عملكرد تغذيه‌اي سالمندان روستايي را از اولویت‌های تغذیه ای برشمرد که در این کلاس‌های آموزشی به آن پرداخته می‌شود.

نظری خاطرنشان کرد: در مورد هر اولويت ابتدا اطلاعات پايه مراجعين به مركز بهداشتي درماني با تكميل پرسشنامه‌هاي ارزيابي تعيين و پس از انجام آموزش‌هاي لازم، افزايش سطح آگاهي مراجعين بررسي مي‌شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group