شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

معاون استاندار و فرماندار ساوه زمان برگزاری جشنواره انار در این شهرستان را هشتم آبانماه اعلام کرد و گفت: برگزاری جشنواره انار در ساوه بهانه‌ای برای شکرگزاری از بابت این نعمت الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، احمد آزاد در چهارمین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره انار که در سالن جلسات فرمانداری ویژه ساوه برگزار شد افزود: شهرستان ساوه از قابلیت‌های زیادی در حوزه کشاورزی برخوردار است و برگزاری این جشنواره کمک زیادی برای معرفی این شهرستان به عنوان قطب کشاورزی و باغداری منطقه خواهد کرد.

وی بهره‌مندی از آخرین دستاوردهای علمی کشور در حوزه کشاورزی و باغداری را از دیگر مزیت‌های برگزاری جشنواره انار برشمرد و بیان کرد: یکی از معضلاتی که پیش روی باغداران به منظور افزایش تولید این محصول قرار دارد عدم آگاهی و شناخت کافی نسبت به تولیدات کشاورزی است که در این جشنواره سعی می شود با بهره‌مندی از کارشناسان و متخصصان این معضل برطرف شود و شاهد ارتقای تولید محصولات کشاورزی به ویژه انار باشیم.

آزاد با تاکید بر اینکه باید در برگزاری این جشنواره بخش خصوصی به کمک باغداران و دستگاه‌های اجرایی شهرستان بیاید، خاطر نشان کرد: با هماهنگی های بعمل آمده شاهد حضور و ارائه دیدگاه‌های مسوولان کشوری و استانی بیشتری در این جشنواره خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه نیز در این جلسه با اشاره به کیفیت غیر قابل مقایسه انار ساوه با سایر نقاط جهان گفت: محصول انار تداعی کننده نام و فرهنگ شهرستان ساوه است.

جمشید توحیدلو افزود: توسعه و ترويج محصول ارگانيك، اشتغالزايي، توسعه صادرات، ارتقاء كيفيت و افزايش توليد از مزایای برگزاری جشنواره انار است.

وی بیان کرد: بیش از هشت هزار هکتار باغ انار در این شهرستان وجود دارد که ارقام محصولات تولیدی انار این شهر را انار ملس ساوه، ترش، شیرین یوسف خانی تبریزی و محمدعلی تشکیل می‌دهد.

گفتنی است هماهنگی برای برگزاری همایش علمی با مسوولیت مرکز تحقیقات انار تحت نظر جهاد کشاورزی و برپایی نمایشگاه عرضه انار و فرآورده های آن و نشست های علمی از جمله مواردی بود که در این جلسه در مورد آنها بحث و تبادل نظر شد.

خاطر نشان می کند در این جلسه مقرر شد جشنواره انار 8 آبان ماه در این شهرستان برگزار شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group