شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

همزمان با آخرين روز از هفته دولت و با حضور معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی، نماینده مردم ساوه وزرندیه، فرماندار زرندیه، بخشدار خرقان و جمعی از مسوولان محلی 11 طرح خدماتي، عمراني و كشاورزي در بخش خرقان شهرستان زرندیه افتتاح يا كلنگ زني شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، گاز رساني به سه روستاي ميل، موسي آباد و آفتاب رو در بخش خرقان زرنديه از محل منابع داخلی شرکت گاز استان مرکزی با اجرای 15 هزار متر شبكه پلي اتيلن و با صرف هزینه ای بالغ بر 4 میلیارد و 338 میلیون ریال از جمله این پروژه ها بود که با نصب 120 علمک بیش از 120 خانوار ساکن در سه این روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار و با جایگزینی این سوخت پاک به جای دیگر سوخت ها سالانه 240 هزار لیتر در مصرف فرآورده های نفتی صرفه جویی اقتصادی خواهد شد.
همچنین در این روز طرح انتقال آب كشاورزي به سه روستاي دوزج، بلوبند و ينگي كند بخش خرقان نيز كه با نصب شش هزار و 600 متر لوله گذاري و صرف دو ميليارد و 200 ميليون ريال اعتبار از محل اعتبارات شورای آب و خودیاری انجام شده بود به بهره برداری رسید.
بهره برداری از ساختمان دهياري روستاهاي وسمق و دوزج بخش خرقان نیزاز دیگر برنامه های افتتاحی در این روز بود که ساختمان دهیاری وسمق با صرف هزینه ای بالغ بر 180 میلیون ریال و با 75 متر زیر بنا و ساختمان دهیاری دوزج نیز با صرف هزینه ای بالغ بر 380 میلیون ریال و با 120متر زیر بنا احداث گردیده است.
همچنین در این روز آسفالت راه روستایی روستای گرک باغی به طول 5/2 کیلومتر و با صرف هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
آغاز عملیات اجرایی ساختمان بخشداری خرقان و نیز احداث پاسگاه محیط بانی بخش خرقان واقع در شهر رازقان مرکز این بخش در زمینی به مساحت 350 متر مربع و با اختصاص اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال توسط اداره محیط زیست شهرستان زرندیه از دیگر برنامه های این روز بود.
به گزارش ایسنا، نماینده مردم ساوه وزرندیه در حاشیه مراسم بهره برداری از این پروژه ها به خبرنگار ایسنا گفت: هفته دولت فرصت مناسبی برای بررسی ضعفها و شناسایی نقاط قوت دستگاه های اجرایی است.
شهلا میرگلوبیات افزود: بخش خرقان از جمله بخش های محروم استان مرکزی است که الحمدلله با همدلی و همکاری مسوولان شهرستان و بخش اقدامات خوبی در این منطقه صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: لازم است برای رفع محرومیت کامل از این بخش خرقان، مسوولان از تمامی پتانسیل ها،جهت رفع مشکلات روستاهای این بخش استفاده کنند.
فرماندار زرندیه نیز به خبرنگار ایسنا گفت: شهرستان زرندیه به عنوان پیشانی استان مرکزی در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد.
علی رضا هدایتی افزود: این شهرستان پتانسیل های زیادی را در حوزه کشاورزی و صنعتی دارد و بخش خرقان نیز این استعداد را دارد که امید است با فراهم آوردن زیر ساخت های لازم زمینه توسعه این بخش فراهم شود.
وی خاطر نشان کرد: به لحاظ ارائه امکانات و خدمات از سوی دولت در این بخش شاهد برگشت مردم به روستاها شده ایم و مهاجرت از روستاها بسیار کاهش پیدا کرده است.
هدایتی خاطر نشان کرد: افتتاح و پروژههای عمرانی در نقاط مختلف کشور به ویژه در روستاها در راستای رفاه و آسایش روستائیان هدیهای از سوی نظام اسلامی به مردم انقلابی و با بصیرت است که همه ساله در مناسبتهای مختلف همچوم هفته دولت به بهره برداری می رسد.
مركز بخش خرقان از توابع شهرستان زرندیه است و شهر رازقان مرکز این بخش در 60 كیلومتری شهر مامونیه مركز شهرستان زرندیه قرار دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group