شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

موسس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حضرت فاطمه (س) از تجهیز این مرکز درمانی به دستگاه سنگ شکن کلیه برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.
سیدعلی شریف‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، افزود: این دستگاه به منظور شکستن سنگ‌های برون اندامی داخل کلیه و داخل مجاری اداری استفاده می شود و با نام "دور نیر" ساخت کشور آلمان بوده و آخرين مدل پيشرفته روز دنياست.
وی با بیان ویژگی‌های این دستگاه اظهار کرد:اکثر دستگاه‌های سنگ شکن فقط سونوگرافی دارند اما، این دستگاه مجهز به سونوگرافی و اشعه ایکس جهت تشخیص محل سنگ‌هاست که توسط متخصص کلیه و مجاری ادرار مورد استفاده قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه با راه اندازي اين دستگاه بخش زيادي از مشكلات بيماران مراجعه كننده براي دريافت خدمات از اين دستگاه برطرف می‌شود، بیان کرد: بیماری سنگ کلیه و ادراری بیماری شایعی در کشور ما است و در شهرستان ساوه نیز این بیماری شایع است که با اخذ مجوز از سوی سازمان انرژی اتمی بزودی این دستگاه مورد بهره برداری قرار گرفته و با فرانشيز بيمه‌اي به بيماران خدمات مي‌دهد.
شریف نیا خاطر نشان کرد: این دستگاه دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است كه بدون عمل باز و به طور سرپایی قابلیت از بین بردن سنگ‌های كلیه بیماران را دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group