شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه از برگزاری جشنواره انار در اول آبان ماه سال‌جاری در پارک شهر ساوه خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، جمشید توحیدلو در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره انار که با حضور خبرنگاران برگزار شده بود، افزود: شهرستان ساوه از نظر کیفیت و کمیت تولید محصول انار در کل جهان بی نظیر است.
وی بیان کرد: نام محصول انار تداعی کننده نام و فرهنگ شهرستان ساوه است لذا معرفی هر چه بهتر این محصول در قالب جشنواره ای ملی موجب توسعه و ترويج محصول ارگانيك، اشتغالزايي، توسعه صادرات، ارتقاء كيفيت و افزايش توليد می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون جشنواره‌هایی که در طول سال برگزار می شد با مشارکت دستگاههای دولتی بود، اظهار کرد: فراهم آوردن بستری برای نقش آفرینی تولید کنندگان در تولید محصول با مشارکت دستگاههای اجرایی و تشکل های مردمی مانند تعاونی و انجمن باغداران و ... وجه تمایز این جشنواره با دیگر جشنواره هاست.
وی با اشاره به برنامه های جنبی جشنواره گفت: برگزاری همایش علمی با مسوولیت مرکز تحقیقات انار تحت نظر جهاد کشاورزی و برپایی نمایشگاه عرضه انار و فرآورده های آن از برنامه های جنبی جشنواره است.
این مقام مسوول از تشکیل سه کمیته در این ستادبرگزاری جشنواره انارخبر داد و افزود: کمیته بازرگانی و اقتصاد به دبیری اداره صنعت، معدن و تجارت، کمیته علمی و تحقیقاتی به دبیری مرکز تحقیقات انار، کمیته اجرایی به دبیری اداره جهاد کشاورزی عناوین این کمیته‌هاست.
وی با بیان اینکه متوسط عملکرد تولید باغات انار ساوه هفت تن در هکتار است، گفت: 90 درصد انار تولیدی در شهرستان ساوه از نوع ملس است.
توحیدلو تصریح کرد: بیش از هشت هزار هکتار باغ انار در این شهرستان وجود دارد که ارقام محصولات تولیدی انار این شهر انار ملس ساوه، ترش، شیرین یوسف خانی تبریزی و محمدعلی است.
گفتنی است در این جلسه اصحاب رسانه به بیان دیدگاهها و نظرات خود پیرامون انعکاس هر چه بهتر محصول انار این شهر و نیز پیشنهادات خود در خصوص جشنواره پرداختند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group