شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: طرح مسجد تا مسجد در این شهر امسال با 20 میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

رضا دربان افزود: این طرح بزرگ با ایجاد یك محوطه فرهنگی، تاریخی میان مسجد سرخ و مسجد جامع ساوه به طول یك كیلومتر انجام خواهد شد.

وی بیان كرد: عملیات اجرایی این طرح سال 88 با تصویب در شورای اسلامی شهر ساوه آغاز و مقرر شد به صورت مشاركتی با حمایت استانداری و سازمان راه و شهرسازی استان مركزی اجرا شود.

دربان با اشاره به اینكه این طرح در اجرا برای كاهش تملكات با تغییراتی همراه بود، اظهار داشت: تاكنون بخشی از این تملكات توسط شهرداری ساوه انجام شده اما با توجه به وسعت پرو‍ژه و محدودیت منابع مالی، تسریع در روند اجرای آن نیازمند حمایت مالی است.

وی ادامه داد: در این دوره از فعالیت شورای اسلامی شهر ساوه انجام این پروژه مورد توجه قرار گرفته و در صورتی كه حمایت های لازم نشود، اجرای آن با كندی پیش خواهد رفت.

وی بیان داشت: در گام نخست اجرای این طرح تاكنون بخشی از تملكات اطراف مسجد انقلاب انجام شده به طوری تا عید فطر سال جاری تملكات مسكونی غرب و جنوب غربی این مسجد انجام، اطراف آن تخریب و بازگشایی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه گفت: با آغاز عملیات اجرایی این طرح مدیریت شهری در دوره های بعد نیز ملزم به اجرای آن خواهد بود.

وی بیان كرد: طرح مسجد تا مسجد در این شهر با هدف حفط پیشینه تاریخی و فرهنگی مردم این منطقه در مركز شهر ساوه انجام می شود كه با اجرای آن، فضای فرهنگی میان این دو اثر تاریخی و شاخص شهر ایجاد می شود.

وی افزود: امیدواریم با اجرای آن علاوه بر حفظ پیشینه تاریخی ساوه این مجموعه یك حركت پویا در جهت جذب توریسم به این شهر باشد.

طرح مسجد تا مسجد شهر ساوه با حدود 75 میلیارد ریال اعتبار اولیه در سال 88 آغاز شد

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group