دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

در آستانه فرا رسیدن سوم خردادماه سالروز حماسه سوم خرداد ماه با حضور مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی، فرماندار ساوه، جمعی از ایثارگران و خانواده های معظم شهدا و مسوولان محلی از مجموعه شعری با مضمون دفاع مقدس و با عنوان "صد رباعی قناصه و ابرو" رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، این مراسم که در منزل شهید مجید یحیایی از شهدای عملیات دفاع مقدس برگزار شده بود، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی در سخنانی گفت: اين مجموعه شعر به اهتمام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی با شمارگان يك هزار نسخه و با موضوعات، امام، انقلاب و دفاع مقدس به چاپ رسيده است.
سرهنگ علی جلالی‌فراهانی افزود: در کتاب قناصه و ابرو مجموعه تحولات و وقايع دوران دفاع مقدس به همت محمدعلی رحیمی از شاعران شهرستان ساوه به زبان نظم در آمده است.
وی با بیان اینکه امروز با به ثمر نشستن دستاوردهاي هشت سال دفاع مقدس شاهد رويش آثار فاخر فرهنگي و هنري در حوزه شهر نیز هستیم، بیان کرد: نشر ارزش‌های دفاع مقدس مختص 8 سال دوران جنگ نبوده بلکه در حال حاضر نیز در تمامی امورات با آن روبرو هستیم.
وی تصریح کرد: اگر فرهنگ دفاع مقدس به درستی صیانت و سینه به سینه شود می تواند برای نسل حاضر و نسل آینده مسیر و راه روشنی باشد.
به گزارش ایسنا، فرماندار ساوه نیز در این مراسم گفت: وظیفه همه مسوولان و مردم این است که به هر طریقی ارزشهای دفاع مقدس حفظ و به نسل بعدی منتقل شود.
علی محمد گلستانی فرد افزود: دوران دفاع مقدس دنیایی از ارزشهای معنوی و اعتقادی است که فراتر از محاسبات مادی است و هر چه از آن می گذرد بیشتر به ارزش آن پی برده می شود.
وی بیان کرد: برای معرفی آن دوران باید از قالبهای مختلفی استفاده شود و قالبهای هنری ارزشمندتر هستند.
گلستانی فرد خاطر نشان کرد: تاریخ ثابت کرده است که برای حفظ و ثبت ارزشها اگر از قالبهای هنری خصوصا قالب شعر استفاده شود به دلیل استفاده از احساسات و کلمات و عباراتی که برای مخاطب جاذبه ایجاد می کند ماندگارتر و ارزشمندتر خواهد بود.
محمدعلی رحیمی شاعر این مجموعه نیز در این مراسم با تبریک فرا رسیدن حماسه سوم خردادماه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام با تاکید بر تقویت فرهنگ و ادبیات دوران دفاع مقدس گفت: انتشار مجموعه های ادبی در گرامیداشت یاد و خاطره دوران حماسه ساز دفاع مقدس برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
وی بیان کرد: از آنجا که نسل جوان ما دوران هشت سال دفاع مقدس را درک نکردند لذا وظیفه داریم به طرق گوناگون در راستای آشناسازی این عزیزان با فرهنگ ایثار و شهادت و پایداری گام برداریم تا با حفظ اهداف و ارزش‌های آن دوران امانتداران خوبی برای میهن اسلامی ما باشند.
وی با اشاره به چاپ کتاب قناصه و ابرو گفت:با عنایت به پروردگار متعال و مدد از شهدای والامقام و انگیزه ای که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برپایی همایش های ادبی ایجاد نمود بیش از 4 سال است که در این عرصه افتخار سرودن شعر پیدا کرده‌ام.
گفتنی است در این مراسم از خانواده معظم شهدای حاضر در جلسه و خانواده معظم شهید یحیایی، تنی چند از رزمندگان شهرستان ساوه شرکت کننده در عملیات بیت المقدس و شاعر کتاب با اهدای نشان ایثار و لوح تقدیر تجلیل شد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group