دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

در پی اعتراض اعضای اتحادیه اسکان به منظور تاخیر در احداث واحدهای پروژه 212 واحدی اتحادیه اسکان در شهرک علوی ساوه که خبر آن با عنوان " احداث پروژه مسکن 212 واحدی اتحادیه اسکان در شهرک علوی ساوه و 5 سال بلاتکلیفی" در مورخ 19/2/1391 بر روی خبرگزاری ایسنا مرکزی قرار گرفت، مجمع نمایندگان تعاونی‌های مسکن عضو اتحادیه اسکان در استان مرکزی در محل باشگاه رفاه کارگران (تالار خانه کارگر ساوه) و با حضور نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، دبیر خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه و نماینده مجمع تعاونی‌های مسکن استان مرکزی و عضو هیات مدیره در سخنانی به بیان گزارش مبسوطی از تلاش‌ها و عملکرد هیات مدیره اتحادیه اسکان در احداث پروژه 212 واحدی کارگران در شهرک علوی و جلسات متعددی که با مسئولین امر در حوزه شهرستان و استان مرکزی به منظور پیگیری مشکلات پیش روی و 5 سال بلا تکلیفی اعضای اتحادیه برگزار شده بود پرداخت.
مهدی زمانی نوری با انتقاد شدید از برگزاری تجمع غیرقانونی اعضای اتحادیه اسکان که همزمان با روز 11 اردیبهشت روز کارگر در محل فرمانداری به بهانه اعتراض به اتحادیه اسکان انجام شده بود، افزود: این تجمع به ظاهر اعتراض به اتحادیه اسکان بود ولی با هدایت افرادی در عمل تلاش در جهت تخریب خانه کارگر و زحمات و تلاشها و عملکرد چندین ساله این تشکل ولایتمدار و همچنین تخریب شخصیت دبیر و پرسنل صدیق و زحمتکش این نهاد مقدس صورت گرفت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری نامگذاری سال جدید با تبریک سال جدید با عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با برشمردن مشکلات و دغدغه های جامعه شریف کارگری و تهی بودن سفره کارگران، گرانی، فقر و تنگدستی و مشکلات ناشی از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها بویژه گرانی نرخ خدمات عمومی و حامل های انرژی و مواد غذایی و با انتقاد به تضییع حقوق کارگران عدم پرداخت چندین ماهه حقوق کارگران برخی کارخانجات، تعدیل، تعلیق و اخراجها، تضعیف تشکلات کارگری و... به موضوع ضرورت حفظ استقلال سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: تأمین اجتماعی سازمانی خصوصی و متعلق به نسل گذشته، حال و آینده است و تمامی سرمایه و مایملک آن متعلق به بیمه شدگان، کارگران و کارفرمایان است.
وی خواستار اجرای اصل سه جانبه گرایی با حضور شرکای اجتماعی، نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در ارکان سازمان و اداره امور آن شد و تصریح کرد: دولت می بایست به وظایف و تکالیف خود که همانا نظارت بر حسن اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی است عمل کند.
زمانی نوری با ابراز انتقاد جامعه کارگری شهرستان‌های ساوه و زرندیه از واگذاری بیمارستان لبافی نژاد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار حفظ استقلال، سرمایه و مایملک سازمان توسط متولیان بویژه مجلس و دولت و بازگرداندن سریع بیمارستان به سازمان تأمین اجتماعی شد.
وی همچنین با اشاره به بدهی های دولت به صندوق تأمین اجتماعی، خواستار تسریع در استرداد مطالبات بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی شد.
زمانی نوری در پایان با تشکر مجدد از زحمات و تلاش‌های مدیرعامل و هیات مدیره اتحادیه اسکان، فرمانداری، مسکن و شهرسازی و تعاون و همه دستگاه ها بویژه سپاسگذاری از زحمات خداپسندانه، دلسوزانه و مدبرانه و تعامل و همراهی دبیرکل خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران و ریاست کنفدراسیون عالی کارگران کشور و عصاره جامعه کارگری کشور در مجلس شورای اسلامی و قدردانی از سعه صدر تعاونی‌ها علت حدود 4 سال تأخیر در احداث پروژه را مشکلات و بروکراسی اداری و بخشنامه ها و دستورالعمل ها و... عنوان کرد و گفت : عطای نمایندگی مجمع تعاونیهای مسکن را به لقایش می بخشم و علیرغم معرفی از سوی تعاونی مسکن محل کارم جهت کاندیداتوری انصراف خود را از کاندیداتوری و نمایندگی اعلام می‌دارم و سنگر خدمتگزاری نمایندگی استان را به دیگردوستان می‌سپارم.
زمانی نوری در پایان خاطر نشان کرد: خانه کارگر بعنوان تشکلی ولایتمدار و حقیر بعنوان خادم جامعه کارگری ساوه و زرندیه جهت تحقق فرامین رهبری در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از هرگونه کوششی دریغ نکرده و در جهت حمایت از کار و کارگر و صنعت و تولید ملی همواره تلاش خواهد کرد.
گفتنی است به منظور حل مشکلات اتحادیه اسکان موضوع برگزاری انتخابات جهت تعیین هیئت مدیره جدید تشکیل که در نهایت پس از برگزاری انتخابات علیرضا قلیچ خانی از شرکت کیش چیپس با کسب 9 رأی، مسعود امینی از شرکت کاغدسازی کاوه 8 رأی، محمدتقی نویدی از شرکت پاک وش 8 رأی، رضا نیازخانی از اتحادیه کامیونداران 7 رأی، اسداله ناصری از تاکسیرانی ، سعید شریفی از شرکت پوشش های مصنوعی مواد غذایی 4 رأی و علی الیاسی از شرکت اوصاف یک رأی به عنوان هیات مدیره جدید انتخاب شدند.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group