دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

مدیرعامل پسماند شهرداری ساوه گفت: برون‌سپاری کاهش هزینه‎های سازمان را در پی‎ خواهد داشت.

رضا یزدی در همایش برون‎سپاری شهرداری‎ها در کارگاه خدمات شهری و فضای سبز همایش ملی برون‌سپاری در شهرداری‌ها که در تالار همایش‌های مؤسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزار شد اظهار داشت: دیدگاه غالب برون‎سپاری در مدیریت فعالیت‎های دولتی و حرکت به سمت کوچک‎سازی، مهندسی مجدد، خصوصی‎سازی، برون‎سپاری و پیمانکاری و... است.

وی با اشاره به ابلاغیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد اصل 44 قانون اساسی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری، سیاست‎های کلی اصل 44 قانون اساسی را به سران سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابلاغ کردند ابلاغ این سیاست‎های استراتژیک و بسیار مهم بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی صورت گرفته است.

یزدی بیان داشت: اصل 44 قانون اساسی که سیاست‎های کلی آن در ابلاغیه مقام رهبری، مشخص شده نظام اقتصادی ایران را به سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی متکی می‌سازد و حدود هر بخش را مشخص می‎کند.

مدیرعامل پسماند شهرداری ساوه با اشاره به اینکه اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز این فرصت را به سازمان‎های دولتی می‎دهد که شماری از فعالیت‎های خود را با رعایت قوانین که اصل حاکمیت (اصل56) را نقض نکند، به بیرون از سازمان واگذار سازد گفت: آن دسته از وظایف اصلی سازمان مانند موارد مالی ـ اموال و... نقض حاکمیت به حساب آمده در حالی که بقیه امور سازمان برای بهره‎مندی از فواید کاهش هزینه‎ها می‎تواند برون‎سپاری شده یا به صورت خصوصی اداره شود.

وی برون‎سپاری را انتقال بعضی از فعالیت‎های داخلی یک سازمان و واگذاری حق تصمیم‎گیری به عرضه‎کننده بیرون از سازمان بر اساس قرارداد دانست و افزود: به بیان دیگر در برون‎سپاری، تمام و یا بخشی از مسئولیت یکی از واحدهای سازمان به یک عرضه‎کننده بیرون از سازمان یا پیمانکار، واگذار می‎شود.

یزدی عنوان کرد: در حقیقت و در عمل، در برون‎سپاری نه تنها فعالیت‎ها منتقل می‎شوند، بلکه عوامل تولید و حق تصمیم‎گیری نیز در اغلب موارد واگذار می‎شود.

مدیرعامل پسماند شهرداری ساوه دلایل عمده عدم تمایل به برون‎سپاری را در چند مورد برشمرد و ابراز داشت: عدم درک هزینه‎های فعلی، موفق‎آمیز نبودن برون‎سپاری‌هایی که در قالب پیمانکاری واگذار شده، عدم وجود ارائه‎دهندگان خدمتی که در مقایسه با واحدهای فعلی و داخلی برجسته باشند و همچنین این ایده که ممکن است برون‎سپاری به وفاداری کارکنان صدمه بزند و اینکه برون‎سپاری برای کارکنان باقیمانده در سازمان چه پیامی را به همراه خواهد داشت و موانع قانونی واگذاری و موانع داخلی سازمان مقاومت در برابر تغییر از جمله عوامل تمایل برون‎سپاری است.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group