دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت حضرت زهرا ( س) و هفته زن به همت بسیج خواهران سپاه ناحیه ساوه و کانون بسیج هنرمندان اداره ارشاد، عصر شعری با عنوان «ریحانة النبی» در سالن اجتماعات سپاه ناحیه ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، حجت‌الاسلام محمد صادق شعبانپور مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوه در این مراسم که با حضور منتخب مردم ساوه و زرندیه، جمعی از مسوولان محلی، شعرا، ادبا، هنرمندان و جمعی از بانوان بسیجی برگزار شد طی سخنانی گفت: شخصیت بی‌نظیر و بی‌مثال بانوی آسمانی حضرت فاطمه زهرا(س) هر اندیشمندی را وادار به مدح و ستایش و تمجید از فضایل آن حضرت می‌کند.

وی افزود: از جمله طیف‌هایی که پیرامون آن بانوی مکرم اسلام آثار بجا و ارزشمندی را به یادگار گذاشته‌اند شاعران و سرایندگان ولایی و ارادتمند به اهل بیت (ع) هستند که با انبوهی از مدایح و مراثی و اشعار پرمحتوا در ترسیم سیمای اخلاقی کوثر نبوت هنرنمایی می‌کنند.

شعبانپور بیان کرد: حضرت زهرا(س) جایگاه ویژه‌ای در بین شعرا به ویژه شعرای شیعی دارد که با دل و جان خویش به این بانوی بزرگوار هستی ابراز ارادت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمام ابعاد شخصیتی آن حضرت در اشعار فارسی قابل مشاهده است، تصریح کرد: برگزاری عصر شعر ریحانه النبی بهانه‌ای است تا ادبا و شعرا سروده های تازه خود را پیرامون ام‌ابیها(س) و اولین زن شاگرد مکتب وحی ارائه کنند که امید است مرضی حضرتش قرار گیرد.

گفتنی است، در این مراسم تعدادی از پیشکسوتان شعر و ادب به همراه شعرای دیگر به قرائت شعر پرداختند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group