دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

جشن پایان دفن غیربهداشتی پسماندها در شهر ساوه با حضور مدیر کل شهر و روستای استانداری مرکزی، مدیر کل محیط زیست استان مرکزی ، معاون استاندار و فرماندار ساوه، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر ساوه و جمعی از مسوولان استانی و محلی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
فرماندار ساوه در این مراسم در سخنانی گفت: برگزاری جشن پایان دفن غیر بهداشتی پسماندها در شهر ساوه براساس ارزیابی های دقیق و کارشناسی مسوولان ذیربط صورت گرفته و شهرستان ساوه در این خصوص به عنوان شهرستان برتر انتخاب شده است.
علی محمد گلستانی فرد با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته از پسماند به عنوان طلای سیاه و منبعی برای کسب درآمد نگاه می شود، افزود: امروزه در کشور ما موضوع پسماند به عنوان یک دغدغه برای مسوولان مدیریت شهری تبدیل شده است.
وی با اشاره به اقدامات ارزشمندی که سازمان مدیریت پسماند ساوه در خصوص ساماندهی پسماندها انجام داده است، اظهار کرد: علیرغم فعالیتهای صورت گرفته و در خور ستایش سازمان مدیریت پسماند اما نگاه مسوولان به این موضوع به افق های فراتری است که با مشارکت مردم و حمایت دستگاههای ذیربط عملی خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه های صورت گرفته در خصوص پسماندهی عفونی در این شهرستان نیز گفت: دفن پسماندهای عفونی بیمارستانی از اهمیت خاصی برخوردار است که علیرغم اقدامات صورت گرفته اما کافی نیست.
گلستانی فرد تولید گاز ار پسماند و نیز تولید انرژی و جریان الکتریکی را به عنوان یکی از برنامه های دراز مدت در این خصوص برشمرد و بیان کرد: مطالعات این طرح انجام شده است و برای عملی شدن آن نیازمند حمایت مجموعه مسوولان و نیز اراده جمعی است که به عنوان یک اقدام کم نظیر در سطح کشور از آن یاد می شود.
به گزارش ایسنا، مدیركل محیط زیست استان مركزی نیز در این مراسم با تاکید بر تغییر نگاه نسبت به پسماندها گفت: باید نگاه خود را نسبت به پسماندها تغییر دهیم و آنها را از یک تهدید به فرصت تبدیل کنیم و بدانیم که اگر پسماندها با علم روز مدیریت نشود فاجعه ای به بار خواهد آمد.
امیر انصاری با اشاره به اینکه در شهرستان ساوه تحول بزرگی در خصوص پسماندها صورت گرفته است، افزود: مسوولان این شهرستان با تعامل و همكاری موفق به ساماندهی پسماندها و برپایی جشن پایان دفن غیراصولی پسماندها در این شهر شدند.
وی اجرای دقیق مصوبات کارگروه مدیریت پسماند استان و شهرستان، تلاش و مدیریت و برنامه ریزی برای ساماندهی کلیه پسماندهای شهری، کسب رتبه های برتر کشوری و استانی در زمینه اجرای طرح تفکیک از مبدا، کنترل حیوانات ناقل بیماری، انجام وظایف سازمانی در راستای اهداف سازمان حفاظت محیط زیست کشور به ویژه اجرای بزرگترین طرح آموزش شهروندی به خصوص آموزش آینده سازان، برگزاری جشن زمین پاک در 2 سال متوالی، اجرای طرح های ابتکاری از قبیل جشن کاغذ، اتوبوس بابا بازیافتی، طرح کاغذ باطبه زباله نیست در سطح ادارات و مدارس، ترویج استفاده از نایلکس زیست تجزیه پذیر و توزیع بین شهروندان و خودروها و رضایت شهروندان و میهمانان نوروزی از ارائه خدمات مطلوب را از جمله مواردی ذکر کرد که سازمان مدیریت پسماند با اجرای آن توانست این افتخار را کسب کند.
به گزارش ایسنا مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه نیز گفت: براساس ارزیابی های اداره کل محیط زیست استان مرکزی این سازمان توانست رتبه برتر در ساماندهی پسماندهای عادی و جشن پایان دفن غیر اصولی پسماندها در این شهر را کسب کند.
رضا یزدی گفت: این سازمان با سابقه کمتر از 2 سال خود با رعایت اصل 44 قانون اساسی و با واگذاری بیش از 95 درصد امور خود به 16 شرکت خدماتی فعال و بخش خصوصی و تنها 5 نفر نیروی رسمی که از مهمترین شاخصه های این سازمان در سطح کشور است، ضمن ارائه خدمات مطلوب به شهروندان با آموزش همگانی شهروندی و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی شهروندان به بسیاری از اهداف زیست محیطی خود دست یابد.
وی بیان کرد: در بین 35 شهر دارای این سازمان با توکل برخداوند متعال و حمایت‌های بی شائبه اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار و هدایت های اعضای هیات مدیره و همکاری کلیه مسوولین و اعضای کارگروه مدیریت پسماند، شهرستان ساوه توانسته گوی سبقت را ربوده و از برترین و موفق ترین سازمان ها در زمینه مدیریت بهینه پسماند در کشور باشد.
وی اظهار کرد: این سازمان ضمن ارائه کلیه خدمات به شهروندان گام اول و اولویت برنامه ها را آموزش قرار داده که با توزیع 35 هزار جلد دفتر نقاشی و خوشنویسی در ابتدای سال تحصیلی 90 و همچنین توزیع 50 هزار بسته آموزشی شهروندی در سطح شهر این کار مهم را تحقق بخشیده است.
یزدی گسترش طرح تفکیک از مبدا در سطح منازل، ادارات و مدارس، ساماندهی کامل پسماندهای عفونی ،ساماندهی کامل نخاله های ساختمانی، و عمرانی، راه اندازی کارخانه پردازش و تولید کود کمپوست، برگزاری دومین جشن بزرگ کاغذ جهت حمایت از بیماران کلیوی، اولین جشن بزرگ قرآن جهت تعویض قرآن های قدیمی، اولین جشن بزرگ فلزات و پلاستیک در جهت حمایت از بیماران ام اس و خاص از جمله برنامه هایی است که این سازمان در سال گذشته و سالجاری صورت داده است.
در ادامه این مراسم از برخی از مدیران ساوه به دلیل كسب رتبه برتر در ساماندهی پسماندهای عادی و جشن پایان دفن غیر اصولی پسماندها در استان مركزی با اهدی لوح تقدیر بعمل آمد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group