دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

همزمان با فرا رسیدن روز معلم مراسم گرامیداشت این روز به منظور تجليل از مقام شامخ استاد با حضور امام جمعه ساوه، اعضای هیئت علمی و جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز ساوه در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی، امام جمعه ساوه در این مراسم در سخنانی گفت: معلم، بزرگ امانتدار تاریخ است و امانت او نیز انسان است.
حجت الاسلام سیدحسین تقوی افزود: جایگاه و منزلت معلمان در دین اسلام و در طول تاریخ بسیار ارزشمند است چرا که نقش آنان در تربیت نسل جوان تاثیر گذار است.
وی با بیان اینکه در دین مبین اسلام دو صفت چاپلوسی و حسادت مورد نکوهش قرار گرفته است، اظهار کرد: تنها جواز استفاده از این دو صفت فقط در علم آموزی و آن هم از مقام معلم و والدین است.
به گزارش ایسنا عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی همدان نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت مقام معلم گفت: به ازای هر قدمی که یک معلم به سمت کلاس بر می دارد شهری در بهشت برای او قرار داده می شود.
پروفسور داود حبیبی با بیان آیات و روایاتی در بای علم و عالم افزود: علم آموزی باید با انگیزه و جهت دار باشد و انسان با آموختن علم به خداوند متعال نزدیک شود.
وی بیان کرد: باید مراکز علمی اعم از دانشگاه‌ها، مدارس و ... دانشجویان و دانش آموزانی دارای خودساختگی معنوی را به جامعه تحویل دهند تا به درستی به رسالت خویش عمل کرده باشند.
به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز ساوه نیز در این مراسم گفت: نقش هدایتگری و علم آموزی معلم سبب شده است که از شغل معلمی به عنوان شغل انبیاء نام برده شود.
دکتر گیتی صلاحی اصفهانی افزود: امروز معلم در جامعه ما جایگاهی ماندگار و ارزشمند دارد تا جایی که روز شهادت بزرگ‌ترین فیلسوف و عالم قرن به نام روز معلم مزین شده است.
وی اظهار کرد: معلمان و اساتید دانشگاه در حريم مقدس تعليم و تربيت زيباترين جلوه هاي عشق و ايثار را می آفرینند و آنان راهنمای بزرگ و چراغ فروزان در مسیر حرکت زندگی بشر به سوی ارزش‌های والای اسلامی هستند و تجلیل از آنان به مثابه تجلیل از ارزش‌های اسلامی است.
صلاحی اصفهانی پیشرفت‌های جهان را به دلیل اهمیت به علم و دانش ذکر کرد و خاطر نشان کرد: دانشگاه به فرموده مقام معظم رهبری مبدا پیشرفت علمی کشور است و دشمنان نظام نیز از پیشرفت علمی دانشمندان ما هراسان هستند.
گفتنی است در این مراسم از اساتید دانشگاه پیام نور با اهدای هدایایی تجلیل بعمل آمد.

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group