دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم پیامی صادر کرد.
عبداله سالمی در بخشی از این پیام معلمان را مهمترين عامل انتقال ،‌ بسط و اعتلاي فرهنگ در جامعه اسلامي ايران ذکر کرد.
متن این پیام بدین شرح است.
بسم ا... الرحمن الرحيم
ن و القلم و مايسطرون تعليم و تربيت وظيفه ي خطيري است كه اوج خلاقيت ،‌ عشق ،‌ علاقه و هنر آفرينش را متجلي مي سازد و معلمان زمينه ساز دست يابي انسان به قله ي رفيع سعادت و كاميابي هستند.
در انديشه اسلامي معلمان بعنوان سرمايه هاي گران قدر جامعه با تلاشي خالصانه و صادقانه در مسير تربيت انسان هايي موحد ، مومن ، معتقد به ارزش هاي اصيل و ناب اسلام و متعهد به مسئوليت ها و وظايف خويش ،‌ انسان هايي حقيقت جو ،‌ عاقل ،‌ عادل ،‌ صلح طلب ،‌ ظلم ستيز ،‌ جهادگر ، ايثارگر ،‌ مهرورز ،‌ ولايت مدار و تلاش گر در جهت تحقق حكومت عدل جهاني‌ با اراده استوار گام بر مي دارند.
هيچ كس نقش موثرتري از معلم در جهت ساخت آينده‌اي روشن براي نظام و پرورش آينده سازان و پرچم داران آن،‌ ندارد چرا كه معلمان مهم ترين عامل انتقال ،‌ بسط و اعتلاي فرهنگ در جامعه اسلامي ايران هستند.
در اين مسير ، بزرگاني قدم گذاشته اند كه نامشان تا ابد بر تارك زمان مي درخشد، علامه شهيد استاد مرتضي مطهري (ره) از همين قبيله‌ي مقدس است كه در سنگر تعليم و تعلم به قله هاي رفيعي دست يافت تا آنجا كه معمار كبير انقلاب حضرت امام خميني (ره) بهره برداري از تمام آثار ايشان را توصيه فرمودند.
هفته معلم با ياد جهاد و اجتهاد اين بزرگ مرد تاريخ فرصتي است مغتنم تا با اول معلم هستي يعني خداوند و فرستاده ي گرامي اش ،‌ حضرت محمد مصطفي (ص) تجديد ميثاق نموده و وظيفه ي قدرداني خود را نسبت به معلمين و تلاش گران عرصه ي علم و تربيت ادا نماييم .
امسال بزرگداشت روز معلم و هفته ي تجليل از مقام شامخ معلم را در حالي برگزاري مي كنيم كه از سوي مقام عظماي ولايت به عنوان سال " توليد ملي ، حمايت از كار و سرمايه ايراني " مزين گرديده است . لذا از معلمان ، كارمندان و دانش آموان عزيز بعنوان طلايه داران اين عرصه مي خواهم بستر مناسبي براي تحقق اين امر فراهم نمايند.
در پايان روز معلم را به مشعل داران علم و پژوهش و تربيت كه سازندگي و بالندگي علمي و اخلاقي نسل آينده كشور را رقم مي زنند تبريك عرض نموده و از خداوند متعال توفيق روز افزون در استمرار خدمت به نظام جمهوري اسلامي ايران را براي شما آرزومندم .
عبداله سالمي - معاون مدير كل و مدير آموزش و پرورش ساوه

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group