دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه برگزار شد.
در مراسمی در امامزاده شاهزاده حسین (ع) شهرستان ساوه که همراه با اقامه نماز ظهر و عصر و با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امام جمعه ساوه، فرماندار و روسای ادارات شهرستان و هیات امنای امامزادگان و مساجد برگزار شد، از زحمات حجت الاسلام امراله حسنی نیا در مدت زمان مسوولیت خود قدردانی و حجت الاسلام محمد باقرطباطبایی به عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه معرفی شد.
امام جمعه ساوه در این مراسم در سخنانی با اشاره به شخصیت والای حضرت زهرا (س) گفت: یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) عبادت همیشگی خدای تعالی بود و به همین منظور زهرا نامیده شد.
حجت الاسلام سیدحسین تقوی با بیان اینکه محراب عبادت حضرت زهرا (س) برای ملائک منبع نور افزود: شخصیت حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای همگان به ویژه بانوان جهان است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حفظ موقوفه، اجراي نيت واقف و گسترش موقوفات از جمله وظایف متولیان اوقاف و امور خیریه است.
تقوی شهرستان ساوه را يکي از مهمترين شهرستان‌هاي استان در زمينه موقوفات نام برد و خواستار حمایت مسوولان در احیاء پتانسیل های این شهرستان در موضوع وقف شد.
به گزارش ایسنا، فرماندار ساوه نیز در این مراسم گفت: با تلاشهای دست اندرکاران اوقاف و امور خیریه احیای موقوفات در شهرستان ساوه روند روبه رشدی داشته است.
علی محمد گلستانی فرد از شهرستان ساوه به عنوان یک شهرستان تاریخی که دارای تعدد بقاع متبرکه است یاد کرد و افزود: در راستای تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی لازم است با استفاده از ظرفیت این شهرستان و به همت دستگاههای اجرایی این اماکن متبرکه به مجموعه های بزرگ فرهنگی به منظور بهره مندی مسافران و زائران و نیز مکانی برای برگزاری مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی تبدیل شود.
وی همچنین به منظور خواستار جایگاه فرهنگی و مذهبی امامزادگان خواستار مشارکت و همکاری مردم برای دفن نکردن اموات در این اماکن شد تا امامزاده ها به یک مرکز فرهنگی تبدیل شوند و مردم از آن به عنوان یک قبرستان عمومی استفاده نکنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group