دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

همزمان با فرا رسیدن دوم اردیبهشت روز زمین پاک و با حضور بیش از هزار دانش آموز ساوه ای به همراه مربیان و جمعی از مسوولان محلی جشنواره روز زمین پاک در پارک طالقانی این شهر برگزار شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه در این مراسم در سخنانی گفت: 22 آوریل (دوم اردیبهشت ماه هر سال) روز جهانی زمین پاک و به تعبیری می توان دومین جشن برای طبیعت در هر سال باشد.
رضا یزدی افزود: روز زمین مناسبت سالانه ای است که با هدف افزایش آگاهی و تقدیر از محیط زیست کره زمین و سپاسگزاری از مواهب و منابع و ذخایر آن نامگذاری شده است.
وی با اشاره به اینكه حفاظت از محیط زیست و زمین نیازمند فرهنگ سازی است، اظهار کرد: با توجه به اینكه حساسیت به محیط زیست در میان برخی مردم كم رنگ شده است، هفته زمین پاك فرصت مناسبی برای تلنگر به انسان ها جهت توجه به حفاظت از محیط زیست است.
وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما روز زمین از هدف اصلی اش که ایجاد آگاهی نسبت به محیط زیست است همچنان دور است، اظهار کرد: در واقع به مناسبت روز زمین به جز چند کار جزیی و جشنواره ای، برنامه فراگیری انجام نمی شود چه بسا خیلی ها هم متوجه چنین روزی نمی شوند.
وی تصریح کرد: چه خوب است به مناسبت روز زمین در شهر سالم ساوه در بسیاری از اهداف زیست محیطی که به عنوان الگو برای سایر شهرها هستیم، در راستای تعهدات خود نسبت به زمین فرهنگ سازی کنیم و هرگونه تغییر و اصلاح الگوی مصرف در شیوه زندگی را اولا جهت کمک به زمین و جامعه و ثانیا برای تشویق و استفاده سایرین تحقق بخشیم.
یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: این جشن در سالجاری با شعار سلامت زمین، سلامت انسان و با هدف بیان اهمیت زمین پاك در تنویر افكار عمومی و ارتقاء سطح حساسیت های زیست محیطی عموم مردم و مسوولان برگزار شد.
وی زنگ روز زمین پاك، راهپیمایی دانش آموزان، گردهمایی مسوولان و دانش آموزان در محل جشنواره، اجرای كارگاه آموزشی و تقدیر از دوستداران محیط زیست را به عنوان بخشی از برنامه های روز زمین پاک نام برد.
وی همچنین با اشاره به برنامه های پیش روی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه گفت: برای فرهنگ سازی و آشنا كردن مردم به رعایت وظایف شهروندی و حفظ محیط زیست برنامه هایی در دستور كار مدیریت پسماند ساوه قرار دارد و تاکنون به موفقیتهایی نیز دست یافته ایم.
گفتنی است، اجرای سرود و برنامه های شاد و متنوع و نیز اهدای جوایز از دیگر برنامه های این جشنواره باشکوه بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group