دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

معاون ساخت و توسعه آزاد‌راه‌هاي كشور با اشاره به اين‌كه قطعه دوم آزاد‌راه ساوه _ همدان تا پايان شهريورماه به بهره‌برداري مي‌رسد، گفت: اين محور مركز كشور را به غرب متصل مي‌كند و تاثير بسياري در كاهش تصادفات و مصرف سوخت دارد.

حسن‌ احمدي‌نوري معاون ساخت و توسعه‌ آزاد‌راه‌هاي كشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين‌كه قطعه يك آزاد‌راه ساوه- همدان سال گذشته به بهره‌برداري رسيد، تصريح كرد: قطعه در اين آزاد‌راه از پروژه‌هايي است كه بنا داريم تا پايان شهريور‌ماه به بهره‌برداري برسد.

وي با اشاره به اين‌كه اين پروژه از پروژه‌هاي مهر ماندگار است و بايد عمليات ويژه‌اي روي آن انجام شود، گفت: برنامه‌هاي زمان‌بندي اين پروژه تعيين شده است و قصد داريم با استفاده از منابع حاصل از فروش اوراق مشاركت و هم‌چنين اعتبارات پروژه‌هاي مهر ماندگار اين پروژه را در مدت تعيين شده به بهره‌برداري برسانيم.

معاون ساخت و توسعه آزاد‌راه‌هاي كشور، در ادامه با بيان اين‌كه تكميل اين قطعه به هزار و 150 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد، تصريح كرد: سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با سهم 17 درصد، بخش خصوصي با 33 درصد و وزارت راه و شهرسازي نيز با سهم 50 درصد در اين پروژه مشاركت دارند.

احمد نوري با بيان اين‌كه محور ساوه _ همدان مركز كشور را به غرب متصل مي‌كند، گفت: پس از ساخت آزاد‌راه‌ تهران _ ساوه، ساخت آزاد‌راه‌ ساوه _ همدان در دو قطعه در دستور كار قرار گرفت و پس از تكميل قطعه دوم، با مصوبه‌اي كه از هيات دولت گرفته‌ايم، مسير همدان _ چنگاور و سپس ادامه مسير تا مرز خسروي احداث مي‌شود.

معاون ساخت و توسعه‌ي آزاد‌راه‌هاي كشور با اشاره به اين‌كه ايمني آزاد‌راه‌ ساوه _ همدان و تاثير آن در صرفه‌جويي در مصرف سوخت اظهار كرد: هم‌چنين اين آزاد‌راه تاثير بسزايي در كاهش تصادفات و هم‌چنين صرفه‌جويي در زمان دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group