دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

ساوه از دیرباز از جمله مناطقی بوده كه مهد پرورش افراد برجسته در زمینه های گوناگون بوده و در گذشته و امروز نخبه پرور بوده است.

مشاهیر و فرهیختگان بسیاری در این سرزمین زاده شدند كه از آن جمله می توان به استاد حاج 'محمد خراطی' اشاره كرد.

حاج محمد خراطی در سال 1311 در شهر ساوه و در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود و از دوران نوجوانی عاشق و شیفته اهل بیت(ع) بوده و علاقه خاصی به شعر و ادبیات بویژه شعر آئینی داشته است و وی شعرش را در35 سالگی برای ثامن الائمه امام رضا (ع) سروده است.

ویژگی خاص این شاعر دلسوخته اهل بیت(ع) كه او را از دیگر شعرای این شهرستان متمایز می سازد مكتب و یا مدرسه نرفتن اوست.

وی در طی چهل و چهار سال عرض ارادت به ساحت مقدس اهل بیت (ع) حدود هفت هزار بیت شعر سروده است، كه جلد اول آن در قالب دو هزار و 500 بیت با نام گلپونه های شعر و ادب به چاپ رسیده است و جلد دوم آن نیز در دست چاپ است.

این استاد شاعر پیشه در طول مدت شاعری با اساتیدی بنامی همچون استاد 'محمدعلی مجاهدی' و استاد 'غلامرضا سازگار' ارتباط شعری داشته و دارد.

خراطی در همایش های ادبی آئینی متعددی در شهرستان ساوه، استان مركزی و كشور حائز رتبه های برتر شده و از او قدردانی شده است كه انتخاب او به عنوان یكی از پانزده نفر منتخب كشوری پیرغلامان امام حسین(ع) در سال 1388 در زنجان نمونه ای از موفقیتهای او به شمار می رود.

هم اكنون اشعار این شاعر ولایی توسط بسیاری از مداحان اهل بیت (ع) در سطح كشور مورد استفاده قرار می گیرد.

استاد محمد خراطی گفت: علاقه بسیاری به سرودن شعر در مدح اهل بیت (ع) دارم و تا زمانی كه توانایی سرودن شعر را داشته باشم از این كار دست بر نمی دارم.

وی افزود: من با سرودن این اشعار ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) ابراز می كنم

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group