دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

مدیرعامل شركت آب و فاضلاب ساوه گفت: میانگین سرانه مصرف آب در این شهر از استاندارد كشور بیشتر است.

ابوالفضل شهباز افزود: بر اساس استاندار مصرف آب هر فرد در كشور 150 لیتر در شبانه روزتعیین شده ولی این میزان در شهر ساوه 220 لیتر است.

وی بیان كرد: براساس استاندار تعیین شده دركشور سهم استحمام 50 لیتر، سرویس بهداشتی30 لیتر، شستن لباس ها20 لیتر، پخت و پز 15 لیتر، شستن ظرف ها 15 لیتر، نظافت منزل و آبیاری باغچه 10 لیتر، كولر و تهویه 5 لیتر و آشامیدنی و غیره 5 لیتر است.

وی اظهار داشت: مصرف سرانه آب در هر شهر و كشور با توجه به عوامل مختلفی نظیر موقعیت جغرافیایی شهر، درجه حرارت ومیزان صنعتی بودن متفاوت است از این رو این میانگین در شهر ساوه 170 لیتر برای هر نفر تعیین شده است.

شهباز ادامه داد: علیرغم توصیه ها برای اصلاح الگوی مصرف آب در این شهر، الگوی مصرف از میزان تعیین شده بیشتر است این درحالی است كه این شهرستان با كمبود منابع آبی مواجه می باشد.

وی گفت: هم اكنون آب شرب شهر ساوه از 29 حلقه چاه تامین می شود كه به دلیل خشكسالی های متوالی بیشتر این چاهها با افت شدید مواجه بوده اند.

وی اظهار كرد: هم اكنون تامین آب شرب ساوه با دو تضاد كاهش نزولات آسمانی، كمبود منابع آبی و افزایش جمعیت این شهر مواجه است به طوری كه این میزان كاهش، تامین آب مورد نیاز شهروندان در تابستان سال جاری را با شرایط بحرانی مواجه كرد.

وی ضمن درخواست از شهروندان برای رعایت الگوی مصرف افزود: طرح‌های آبرسانی و تأمین آب مورد نیاز به این شهر به خوبی در حال اجراست ولی با این وجود، خارج شدن از بحران كم آبی در چنین شرایطی مستلزم همكاری و همراهی تمامی شهروندان است

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group