دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

مدیر جهاد كشاورزی زرندیه گفت: 600 تن پسته ارگانیك امسال توسط باغداران این شهرستان تولید شد.

 

 

عزیز قشقایی با بیان اینكه تاكنون 45 تن از این پسته ارگانیگ تولید شده در این شهرستان با برند زرندیه به خارج از كشور صادر شده است.

وی با بیان اینكه مابقی این محصول تولیدی تا اواسط سال آینده به بازار خارج كشور صادر می شود، اظهار داشت: بیشتر این پسته ها به كشورهای اتحادیه اروپا صادر شد.

وی با اشاره به اینكه هم اكنون هفت هزار و 400 هكتار باغ در زرندیه به پرورش پسته اختصاص یافته است، ادامه داد: این شهرستان با 200 هكتار باغ ارگانیك پسته رتبه نخست تولید این محصول در كشور را به خود اختصاص داده است.

قشقایی با بیان اینكه امكان افزایش تولید این محصول وجود دارد، گفت: میانگین تولید پسته در این شهرستان حدود دو تن در هر هكتار می باشد این در حالی است كه در دیگر نقاط كشور از هر هكتار باغ پسته حدود 700 كیلوگرم محصول برداشت می شود.

وی ارقام پسته تولیدی در زرندیه را كله قوچی، فندقی، اكبری و احمدآقایی ذكر كرد و افزود: این شهرستان در بخش كشاورزی از قطبهای اصلی استان مركزی است و در زمینه تولید غلات نیز در جایگاه بالایی قرار دارد.

مصرف بسیار محدود كودهای شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی در تولید محصولات كشاورزی در راستای تعامل سازگاری فعالیت های انسانی با چرخه طبیعت و استفاده متعادل و منطقی از آن، از ویژگیهای كشاورزی ارگانیك است كه به تعادل پایدار درمنابع آب وخاك منجر خواهد شد

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group