پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 | Thursday 9 May 2024

استان مركزی از نظر حجم موقوفات رتبه چهارم كشوری را به خود اختصاص داده است

Imageمدیرکل اوقاف و امورخيريه استان مركزي به همراه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه و جمعی از پرسنل این اداره از امامزادگان روستاهای بخش مرکزی ساوه بازدید بعمل و از نزدیک با بررسی مشکلات امامزادگان و بقاع متبرکه پای صحبت‌های هیئت های امنا نشست.

 

‌حجت‌الاسلام عيسي ساجدي‌فر در جریان این بازدید در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، با بیان هدف از بازدید از امامزادگان استان گفت: در استان مرکزی حدود 4500موقوفه‌، 28 هزار رقبه و ۲۷۶ بقعه وجود دارد که در طول سال حدود 70 امامزاده استان مورد سرکشی و بازدید قرار می‌‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه طبق خواسته مقام معظم رهبری امامزادگان و بقاع متبرکه باید قطب فرهنگی کشور محسوب شوند، افزود: از آنجائیکه امامزادگان جایگاه خاصی در بین باورهای دینی و اعتقادات مردم ما دارند، لذا در این بازدیدها ضمن سرکشی از وضعیت عمرانی و بررسی نیازهای امامزادگان اقدامات مقتضی در رفع مشکلات احتمالی این اماکن صورت می‌گیرد.

 

وی مردم شهرستان ساوه را مردمی ولایت‌مدار توصیف کرد و ادامه داد: وجود 76 امامزاده در این شهرستان بر اعتقاد و باور دینی مردم این دیار دلالت دارد و از آنجائیکه عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و امامزادگان از جمله دلایل گرایش مردم به این اماکن متبرکه است، الحمدلله مشارکت خوبی در به‌سازی‌، مرمت و برطرف کردن نیازهای امامزادگان داشته‌اند.

 

 مدیر کل اوقاف و امورخيريه استان مركزي در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با تاکید بر گسترش فرهنگ وقف‌، بیان کرد: فرهنگ وقف از مهمترین پدیده‌های پسندیده انسانی است و پیشینه تاریخی در فرهنگ دینی ما دارد و به عنوان یک سنت حسنه‌ای محسوب می شود که باعث تقویت جنبه‌های علمی اسلام و رفع مشکلات مردم می‌شود.

 

 ساجدی‌فر با بیان اینکه موقوفات استان مرکزی وضعیت مطلوبی دارد، ادامه داد: استان مرکزی از نظر حجم موقوفات رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

وی با بیان اینکه بیشترین موقوفات استان در زمینه روضه خوانی در مناسبت‌های خاص هستند، تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی‌، حوزه‌های علمیه‌، مراکز علمی و آموزشی و کمک به استعدادهای درخشان نیاز به موقوفه است.

 

 وی با تاکید بر آشنایی بیشتر مردم خصوصا نسل جوان با فرهنگ وقف‌، خاطر نشان کرد: مشارکت قشرهای مختلف مردم به ویژه روحانیان‌، مسوولان و دستگاه‌های مرتبط فرهنگی در ترویج فرهنگ وقف ضروری است.

 

يادآوری می‌شود، مدير كل اوقاف و امور خيريه استان مركزی در سفر يك روزه به شهرستان ساوه از امامزاده‌های «سيد هارون (ع) و ناصر و مختار» روستای طراز ناهيد، «ابراهيم (ع)» روستای سيلجرد، «قاسم (ع)» روستای اكبرآباد سفلی، «عبدالله (ع)» روستای اوجان، «سيدحمزه و قاسم (ع)» روستای غازم‌آباد، «يعقوب (ع)» جاده قديم ساوه سلفچگان، «سيدبشير (ع)» و امامزاده در دست ساخت «علی (ع)» روستای هريسان بازديد بعمل آورد و اعتباراتی نيز به اين اماكن متبركه در جهت توسعه آن‌ها اختصاص داد. 

 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group