پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: تقویت هوشمندسازی و تشکیل کارگروه تخصصی اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی راهکار کاهش وقوع جرایم در این شهرستان است.

سرهنگ مجتبی جمالی با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا، با تاکید بر اینکه باید چرایی بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه بررسی شود، اظهار کرد: تشکیل کارگروهی با عضویت فرمانداری، آموزش و پرورش، جوامع دانشگاهی، اداره بهزیستی، دادستانی، ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران، فرماندهی انتظامی، شهرداری، ورزش و جوانان، کارشناسان سلامت روان و جامعه شناسان به منظور بررسی علمی و کارشناسانه آسیب‌های اجتماعی و تلاش برای کاهش آنها ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه در این کارگروه تخصصی اجتماعی باید تکالیف هر دستگاه اجرایی مشخص و جهت اجرا ابلاغ شود، تصریح کرد: نزاع و درگیری از جمله آسیب‌های اجتماعی است که بخش اعظمی از پرونده‌های قضایی را به خود اختصاص داده است و علت اصلی وقوع آن کاهش تاب آوری و خویشتن داری مردم، فقدان کنترل خشم، نداشتن سعه صدر و ضعف مهارت‌های ارتباطی در جامعه است.

سرهنگ جمالی افزود: کارگروه تخصصی اجتماعی باید علل وقوع نزاع و درگیری در جامعه را واکاوی و پس از طرح در جلسات تخصصی، راهکارهای لازم را برای کاهش این آسیب اجتماعی اتخاذ کند چرا که بعضا مشاهده شده نزاع و درگیری به قتل منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با تلاش پلیس و حمایت دستگاه‌های قضایی و امنیتی و نیز همکاری مردم، امنیت خوبی در شهرستان حاکم است، افزود: آمار جرایم خشن در این شهرستان به صفر رسیده است.

رئیس پلیس ساوه با اشاره به اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است اظهار کرد: اولویت اصلی پلیس برخورد قاطع با متخلفان و هنجارشکنان بوده و با همکاری مردم شاهد کاهش ناهنجاری‌ها و همچنین افزایش امنیت مطلوب در جامعه خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه سامانه‌های نظارتی و هوشمندسازی با افزایش تعداد دوربین‌ها در سطح شهر و محورهای پرترافیک موجب کاهش چشمگیر جرایم و سوانح ترافیکی خواهد شد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۵ دوربین مداربسته نظارتی و تصویری در ساوه نصب شده است در حالی که وسعت و جمعیت بالای این شهرستان می‌طلبد تا ۲۰۰ دوربین در نقاط مختلف نصب شود.

وی با بیان اینکه سرقت یکی از جرایم پرتکرار است، گفت: ارتقای آگاهی و فرهنگ سازی بهترین راهکار پیشگیری از سرقت است که در این میان رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری در فرهنگ سازی برای کاهش وقوع سرقت دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه با بیان اینکه پلیس با تمام توان و بکارگیری تجهیزات و امکانات برای افزایش و ارتقاء امنیت و آرامش و رضایتمندی شهروندان تلاش می کند و در این راه لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد از مردم خواست که در صورت مشاهده هر مورد مشکوک موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس همواره برخورد با مخلان نظم و امنیت را در قالب اجرای طرح‌های امنیت اجتماعی با جدیت در دستور کار خود قرار داده و به هیچ وجه اجازه نخواهد داد که افرادی بخواهند امنیت و آرامش جامعه را مختل کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه به همراه معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی همچنین از نزدیک با نحوه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی مرکز ساوه نیز آشنا شد و در جریان این بازدید مقرر شد فرماندهی انتظامی شهرستان ساوه با جهاد دانشگاهی تفاهم نامه‌ای به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی کوتاه مدت منعقد کند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group