پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

رییس دادگستری شهرستان ساوه گفت: هرگونه واگذاری واحدهای صنعتی و تولیدی، تحت رصد و پایش مستمر دستگاه قضایی است.

ابوالحسن شریفی در جریان بازدید از کارخانجات نورد و لوله صبح صبا و پروفیل صبای ساوه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از سوی دستگاه قضایی در اجرای حفظ حقوق بیت المال حکم خلع ید نسبت به گروه صنعتی صفا صادر و از حدود چهار ماه پیش حکم اجرا شده و سه واحد صنعتی و تولیدی به محکوم‌له واگذار شد.

وی با اشاره به تاکیدات مقامات قضایی استان مرکزی مبنی بر نظارت بر واگذاری‌هایی که در حوزه تولید صورت می‌گیرد، افزود: مجموعه صنعتی واگذار شده از بدو اجرای حکم تحت رصد دقیق و پایش مستمر دستگاه قضائی قرار گرفته و بازدید میدانی از وضعیت تولید و فعالیت سه واحد صنعتی و تولیدی این مجموعه صنعتی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در دو واحد صنعتی و تولیدی کارخانجات نورد و لوله صبح صبا میزان تولید افزایش پیدا کرده و شور و شوق بسیاری به دلیل رونق در تولید بین کارگران ایجاد شده است، گفت: بروکرواسی اداری و تامین مواد اولیه از جمله موانع پیش روی یکی از واحدهای تولیدی و صنعتی وابسته به این مجموعه است که پس از صدور دستورات لازم مقرر شد موانع موجود برداشته شود و در بازدید آینده میزان تولید افزایش یابد.

شریفی در ادامه با تاکید بر اینکه تجربه خوبی در واگذاری واحدهای تولیدی و صنایع به نظام بانکی کشور مشاهده نشده است، گفت: دادگستری شهرستان ساوه در راستای حمایت قضائی از تولید با حضور محسوس و نامحسوس در این واحد صنعتی و تولیدی موانع پیش رو را احصا و در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح کرد تا با رفع موانع تولید اجازه ندهیم تجربه تلخ واگذاری واحدهای تولیدی به سیستم بانکی تکرار شود.

وی با تاکید بر اینکه این واحد صنعتی و تولیدی جزو صنایع مهم و استراتژیک کشور قلمداد می‌شود، تصریح کرد: دستگاه قضائی با رصد دقیق هفتگی و پیگیری نحوه فعالیت پس از واگذاری این مجموعه صنعتی از تمامی ظرفیت‌های قانونی و حمایتی خود برای تقویت رونق در تولید استفاده خواهد کرد.

رئیس دادگستری ساوه در خصوص بازدید خود از شرکت پروفیل صبای ساوه نیز گفت: کاهش میزان سه چهارمی در تولید شرکت پروفیل صبای ساوه زیبنده نیست و این نگرانی و گلایه نسبت به کاهش میزان تولید در این واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد، گرچه در جریان بازدید از کارخانجات نورد و لوله صبح صبا شاهد پویایی و رشد در تولید بودیم که امیدوار کننده است.

وی با اشاره به اینکه برای حدود ۵۰۰ نفر نیروی کار در شرکت پروفیل صبای ساوه فرصت شغلی فراهم شده است، گفت: این واحد تولیدی با برخورداری از نیروی کار توانمند و ماهر ظرفیت بالایی برای افزایش میزان تولید مانند دو واحد دیگر و نیز جذب نیروی کار جدید دارد.

دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز گفت: در راستای رسالت دستگاه قضایی مبنی بر رفع موانع تولید، بازدید از این واحد تولیدی انجام شد ولی متاسفانه پویایی قابل توجه در جریان بازدید در یکی از واحدها مشاهده نشد.

محمودرضا سازنده افزود: برخی مشکلات و موانع تولیدی موجود نتیجه کوتاهی‌هایی است که صورت گرفته و می‌توان با یک برنامه ریزی صحیح این موانع را برطرف کرد.

وی در مورد تامین مواد اولیه گفت: در سنوات گذشته در موضوع تامین مواد اولیه این مجموعه مشکلی وجود نداشت و نباید مانعی پیش روی تامین مواد اولیه باشد.

دادستان ساوه با بیان اینکه افزایش میزان تولید باید روند رو به رشد به خود بگیرد به تعهدات و قراردادهایی که منعقد شده اشاره کرد و خواستار عمل به تعهدات در موعد مقرر شد و افزود: ارتقای ضریب امنیتی و تسهیل در تردد نیروی کار در دو مجموعه لوله و نورد براساس پروتکل ها باید در دستور کار مدیران صنعتی قرار گیرد.

پس از بازدید از این مجموعه تولیدی، رئیس دادگستری و دادستان ساوه در نشستی به بررسی مشکلات و موانع پیش روی تولیدی این کارخانجات پرداختند و پس از ارائه توضیحات از سوی مدیران و کارشناسان دستورات لازم جهت رفع موانع و برطرف شدن مشکلات صادر شد.

گفتنی است، گروه رستمی صفا یکی از بدهکاران کلان و دانه درشت بانکی کشور بود که پرونده این گروه توسط قوه قضائیه رسیدگی شد. علاوه بر در نظر گرفته شدن حبس‌های طویل المدت برای متهمان، محرومیت از هرگونه خدمات دولتی و رد مال در حق شبکه بانکی کشور، یکی از احکام این پرونده حکم خلع ید متهمان از واحدهای تولیدی این گروه صنعتی و واگذاری آن به شبکه بانکی بود که اجرا شد و اموال، به تملک شبکه بانکی کشور درآمد و از مجموع حکم رد مال متهمان کسر شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group