شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه گفت: با افتتاح ۶ باب مدرسه جدید به ظرفیت ۱۲۰ کلاس درس، تراکم جمعیت دانش آموزی این شهرستان در هر کلاس کاهش خواهد یافت.

اصغر قراخانلو دوشنبه ۱۳ آذرماه در نشستی با خبرنگاران بر لزوم نقد منصفانه و دلسوزانه رسانه‌ها در حوزه تعلیم و تربیت تاکید کرد و افزود: هدف آموزش و پرورش تعلیم و تربیت آینده‌سازان میهن اسلامی است و از هرگونه سیاسی بازی و سیاسی کاری دور خواهد بود چرا که تربیت فرزندان این مرزوبوم به این دستگاه آموزشی سپرده شده است.

وی با بیان اینکه نقد غیرمنصفانه موجب خواهد شد که الگوهای تربیتی وارونه جلوه داده شود، تصریح کرد: رسانه‌ها آیینه تمام نمای انعکاس مطالبات و مشکلات هستند و براین اساس اقناع سازی جامعه و بیان واقعیات توسط خبرنگاران موجب خواهد شد که اتخاذ سازوکار لازم برای تامین خواسته‌ها عینیت پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال تحصیلی ۳۰۰ کلاس درس در ساوه خالی از معلم بود که با پیگیری‌های لازم برای تمامی کلاس‌های درس معلم تامین شده و هم اکنون کمبودی وجود ندارد، اظهار کرد: امسال برای برطرف کردن کمبود معلم ۲۲۴ سرباز معلم، دبیر هنرآموز و استخدام خرید خدمات از طریق استخدام با ماده ۲۸، در تمامی مقاطع تامین شد.

وی در خصوص کمبود کتاب در مدارس ساوه نیز با اشاره به اینکه این مشکل سراسری بود و صرفا متوجه شهرستان ساوه نبود، گفت: قبل از آغاز سال تحصیلی پیگیری‌های جدی برای تامین کتاب صورت گرفت و هم اکنون بجز چند مورد جزئی، در تمامی مقاطع تحصیلی کتاب درسی توزیع شده است. تعداد کل کتاب‌های مورد نیاز دانش اموزان ساوه حدود ۵۰۰ هزار جلد در ابتدای سال تحصیلی بود که تا هفته گذشته کمبود کتاب به سه هزار جلد در عناوین مختلف مقاطع متوسطه اول و دوم و هنرستان کاهش یافت و در حال حاضر به کمتر از هزار و ۵۰۰ جلد رسیده است.

قراخانلو با اشاره به وجود ۲۹۴ مدرسه در ساوه گفت: در حال حاضر ۶ مدرسه مراحل ساخت را سپری می‌کنند که پس از افتتاح در سال تحصیلی آینده ۱۲۰ کلاس درس با مشارکت خیرین به مجموع کلاس‌های درس افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به دوشیفته بودن ۶۰ مدرسه در سطح شهرستان گفت: با افتتاح این تعداد کلاس درس، تراکم جمعیت دانش آموزی تا حدودی کاهش خواهد یافت. با وجود دوشیفته بودن مدارس، شاهد تراکم کلاس‌ها به ۳۰ تا ۳۵ دانش آموز هستیم که از میانگین کشوری و استانی بالاتر است.

وی از صنعتگران خواست تا در عمل به مسئولیت های اجتماعی خود نسبت به احداث مدرسه اهتمام جدی داشته باشند تا کاهش تراکم جمعیتی در مدارس منجر به کیفی سازی آموزش شود.

مدیر آموزش و پرورش ساوه در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تاکیدات قرآنی، پرورش و تربیت در اولویت این مدیریت بوده و در کنار آموزش به دنبال بهره‌گیری از تمام فرصت های موجود در این راستا هستیم. هر مدرسه روزانه حدود ۴۰ دقیقه فرصت انجام فعالیت‌های پرورشی دارد که با کمک مدیران و مربیان پرورشی این فرصت برای اقدامات فرهنگی و تربیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group