شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

الیاسی فرماندار ساوه: وفق قانون انتخابات با پایان روز هجدهم آبان‌ماه، زمان قانونی رسیدگی به صلاحیت داوطلبین در هیات اجرایی فرمانداری ساوه به پایان یافت. در این حوزه انتخابیه ۸۶ داوطلب برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام نهایی نمودند، که از این تعداد صلاحیت ۵۰ نفر از داوطلبان در هیات اجرایی تایید شد.

🔶 همچنین یک نفر از داوطلبان با مراجعه به فرمانداری اعلام انصراف خود را اعلام نمودند. صلاحیت ۳۳ نفر از داوطلبان وفق قوانین جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی احراز نشد و ۲ نفر دیگر نیز تایید صلاحیت نشدند.

🔶 عدم احراز صلاحیت‌ها یا عدم تایید صلاحیت‌ها، عمدتا بدلیل نبود یا عدم احراز سوابق اجرایی، آموزشی، پژوهشی و قضایی تعیین شده در مواد قانونی و وجود سوابقی در استعلامات از مراجع ذیصلاح بوده است.

وفق ماده ۳۸ قانون انتخابات، هیات اجرایی متشکل از فرماندار، ریاست دادگستری، ریاست ثبت احوال و هشت نفر از معتمدین می باشد که اخذ تصمیم با اکثریت مطلق هیات می‌باشد.

🔶 فرماندار ساوه بیان داشت در روند رسیدگی به صلاحیت‌ها نصب العین هیات اجرایی قانون و مواد اشاره شده در قانون انتخابات بوده است و وفق ماده ۶۱ قانون، کسانی‌که در هیات اجرایی موفق به اخذ تاییدیه نشده‌اند، می‌توانند ظرف مدت ۴ روز از تاریخ ابلاغ به داوطلب، اعتراض خود را مستدلا به هیات نظارت استان اعلام نمایند.

🔶فرماندار ساوه از کلیه اعضای هیات اجرایی این حوزه انتخابیه، که در بررسی صلاحیت‌ها با در نظر گرفتن حدود شرعی و رعایت کامل قانون انتخابات، بستر وجود سلایق مختلف را فراهم آوردند و در جلسات متوالی و در زمان‌های طولانی، نهایت مدّاقه را در روند رسیدگی به کار گرفتند، تشکر کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group