يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه گفت: خیرین نباید اجازه دهند خانواده زندانیان تاوان جرم نکرده را بپردازند.

محمودرضا سازنده شامگاه دوشنبه ۱۵ آبان‌ماه در آیین گلریزان انجمن حمایت از زندانیان ساوه در سخنانی اظهار کرد: انجمن حمایت از زندانیان در سال ۱۳۲۰ تشکیل شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اصلاحاتی که شورای عالی قضایی انجام داد، فعالیت خود را ادامه داده است.

وی ادامه داد: این انجمن یک موسسه خیریه عام المنفعه است که از طریق مشارکت خیرین و فعالیت های اقتصادی به جامعه هدف خود خدمات لازم را ارائه می‌دهد و اعضای انجمن را  خیرین، معتمدین، اصناف، فعالان اقتصادی مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی تشکیل می‌دهند.

دادستان ساوه در ادامه با بیان اینکه دستگاه قضایی به موجب قانون در راستای انجام وظایف قانونی خود اقدام به تعقیب، کشف و صدور و اجرای حکم می‌کند، افزود: در راستای اجرای حکم، ناخواسته بیشترین آسیب متوجه خانواده زندانیان می‌شود.

وی بیان کرد: در مقررات قضایی، اصل فردی بودن مجازات مطرح است بدین مفهوم که هرکسی مرتکب جرمی شد باید همان فرد مجازات شود، اما وقتی فرد مجرمی مجازات می‌شود، طبیعی است که خانواده زندانی تحت تاثیر مجازات آن فرد قرار می‌گیرد و آسیب های متعددی را متحمل می‌شود و انجمن حمایت از خانواده زندانیان با هدف برطرف کردن بخشی از مشکلات خانواده زندانیان تاسیس شده است.

دادستان ساوه به مهمترین فعالیت های انجمن حمایت از زندانیان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ارائه کمک های مادی به خانواده زندانیان، برگزاری آموزش های فنی و حرفه ای و اشتغالزایی برای زندانیان و خانواده آنها و بازسازی شخصیت زندانی و ارائه خدمات مشاوره ای و مددکاری از محوری ترین فعالیت‌های انجمن بوده است.

وی افزود: در یکسال اخیر انجمن اقدام به پرداخت هزینه معیشتی در قالب مستمری ثابت ماهانه برای حدود ۱۵۰ خانواده به مبلغ کل ۳۵۰ میلیون تومان کرده است. پرداخت هزینه بهداشت و درمان، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، تامین بدهی جهت آزادی ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد، کمک به ازدواج فرزندان زندانیان، تامین اجاره بهای مسکن استیجاری خانواده زندانیان و پرداخت عیدی از جمله کمک‌های نقدی بوده است.

وی افزود: توزیع سبد کالا در مناسبت های مختلف، توزیع لوازم سرمایشی و گرمایشی، اهدای جهیزیه برای ۶ زوج نیازمند، تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان و توزیع غذای گرم از دیگر خدمات ارائه شده است.

سازنده، در ادامه با اشاره به اینکه یکی از منابع درآمدی انجمن در سراسر کشور فعالیت اقتصادی است، اظهار کرد: انجمن ساوه از درآمد متاثر از فعالیت اقتصادی محروم است اما به همت خیرین، ساختمانی در حال ساخت است که هم اکنون حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است با کاربری تجاری و اداری احداث شود تا درآمد حاصله از آن به عنوان یک فعالیت اقتصادی صرف هزینه های زندانیان و خانواده آنها شود. برای تکمیل این ساختمان نیازمند کمک خیرین هستیم تا مورد بهره برداری قرار گیرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group