دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه با تاکید بر برخورد شدید با ایجاد هرگونه ناهنجاری اجتماعی در اماکن عمومی از پلمب چند کافی شاپ فاقد مجوز خبر داد.

محمودرضا سازنده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در پی نارضایتی های گزارش شده از سوی مردم و رسانه ها درخصوص وضعیت برخی اماکن عمومی نظیر کافی شاپ ها شامل باز بودن این اماکن تا نیمه های شب، عدم رعایت شئونات اسلامی و وجود برخی ناهنجاری های اجتماعی، عدم رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و ...، بازدید سرزده ای با حضور مسئولان ذیربط از این اماکن و برخی محله هایی که مرکز تجمع اراذل و اوباش است انجام شد.

وی افزود: در جریان این بازدید به پلیس دستور داده شد که محله هایی که موازین اخلاقی در آنها رعایت نمی شود و محل تجمع افراد بزهکار و ناباب است ناامن شود و اجازه داده نشود که این افراد بخواهند در برخی نقاط جامعه مرتکب جرم شوند و رفتارهای خلاف شئونات اسلامی بروز دهند.

او همچنین گفت: همچنین در جریان این بازدید به اماکن عمومی و برخی کافی شاپ ها که مسائل اخلاقی و صنفی را رعایت نکرده تذکر داده شد و دستور پلمب اماکن فاقد مجوز و مرتکب تخلف صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه از وقوع تخلف‌هایی نظیر استعمال دخانیات و برگزاری برخی دورهمی ها و جشن‌های نامتعارف و سایر ناهنجاری‌ها در کافی شاپ ها جلوگیری بعمل آمده و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، خواستار بازدیدهای مستمر مراجع ذیربط از این اماکن شد و اظهار کرد: امیدواریم در سایه تشدید نظارت ها و بازدیدهای مستمر شاهد بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی در این اماکن نباشیم.

وی همچنین از والدین خواست تا مراقب فرزندان خود باشند و افزود: والدین با فرزندان خود ارتباط صمیمی و دوستانه برقرار کنند و در سایه این ارتباط اماکن تفریحی مناسب و سالم را برای فرزندان انتخاب کنند و اجازه ندهند پسران و دختران آنها تا دیروقت در این اماکن حضور داشته باشند و از آنها مراقبت کنند تا از تبعات نامناسبی که درگیر سلامت روح و جسم آنان می‌شود در امان بمانند.

دادستان ساوه تصریح کرد: براساس قانون و موازین شرعی باید ارزش‌های اخلاقی از جمله عفاف و حجاب در جامعه اسلامی به ویژه در اماکن عمومی رعایت شود و افرادی که از این قانون تمکین نمی‌کنند به طور قطع مجازات می‌شوند و باید تحت تعقیب قرار گیرند.

وی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از فعالیت غیرمجاز سفره خانه های سنتی، قهوه خانه یا کافی شاپ ها در سطح شهر مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس، برسانند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group