پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 | Thursday 2 May 2024

رییس دادگستری ساوه از بی تفاوتی اجتماعی به عنوان ابرتهاجم فرهنگی یاد کرد و گفت: بی‌تفاوتی اجتماعی موضوعی است که دشمن در دستور کار خود قرار داده و سرمایه‌گذاری و تلاش می‌کند مردم را نسبت به محیط پیرامون، آینده و عفاف و حجاب بی تفاوت کند در صورتی که آموزه‌های دینی مردم را مکلف به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر کرده که در تقابل با تهاجم فرهنگی است.

ابوالحسن شریفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه وضعیت ولنگاری عفاف و حجاب زیبنده این شهرستان نیست، اظهار کرد: با وجود اقداماتی که متولیان امر حوزه فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌دهند اما مجموع فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده مکفی نیست و باید اقدامات کارشناسی تاثیرگذار با پیوست فرهنگی از سوی نهادهای تصمیم ساز صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و مراکز دینی کمرنگ شده است، افزود: باید تلاش کرد که کارکرد مساجد که پایگاه ترویج دین و فرهنگ اسلامی و خاستگاه انقلاب در گام اول و موتور پیشران گام دوم انقلاب هستند با جذب حداکثری جوانان تقویت شود. اجرای فعالیت‌های غنی فرهنگی دانش آموز پسند برای جذب جوانان و نوجوانان یک ضرورت برای رونق مساجد است.

وی در ادامه با بیان اینکه ترک فعل برخی مدیران موجب تشکیل تعدادی از پرونده‌های قضائی می‌شود، گفت: انتظار می‌رود مسئولان نسبت به انجام تکالیف و وظایف قانونی خود در چارچوب ماموریت‌های محوله عمل کنند گرچه بسیاری از مسئولان خود را ملزم به انجام تکالیف می‌دانند، اما هستند مدیرانی که ترک فعل می‌کنند که نتیجه آن تولید پرونده قضایی و در نتیجه آسیب‌های اجتماعی است.

این مقام قضایی با بیان اینکه برخی نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز شهرستان منفعلانه عمل کرده و دچار آسیب هستند، اظهار کرد: جلوگیری از رخنه و نفوذ مفسدین، رانت خواران، ویژه خواران، نظارت و خود مراقبتی نهادهای تصمیم ساز و اتخاذ تصمیمات تخصصی و پایدار، از این مدیران انتظار می رود.

وی گفت: خانواده‌ها، رسانه‌ها، دستگاه تعلیم و تربیت، و ... باید در حوزه فرهنگ و آموزش سرمایه گذاری کرده و اجازه ندهند اقدامات ضد فرهنگی دشمن در جامعه علیه خانواده‌ها ترویج یابد.

شریفی از معتمدین و بزرگان شهر خواست با میانجی‌گری بین مردم اجازه ندهند اختلافات آنها منجر به تشکیل پرونده قضائی شده و به سمت دستگاه قضایی گسیل شود و افزود: باید با وساطت و میانجی‌گری اختلافات را ختم به صلح و سازش کرد.

رئیس دادگستری ساوه در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مهمترین وظایف دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: براساس قانون اساسی قوه قضائیه وظیفه رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات، شکایات و حل و فصل دعاوی، احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، نظارت بر حسن اجرای قوانین، کشف جرم، تعقیب و مجازات مجرمین، اقدام مناسب برای  پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین را عهده‌دار است.

وی با اشاره به قرار گرفتن دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی گفت: سند تحول و تعالی قوه قضائیه از چند سال پیش آغاز شده و اقدامات تاثیرگذاری در حوزه وظایف محوله نظیر پیشگیری از وقوع جرم انجام گرفته است. هوشمندسازی فرآیندها در دستگاه قضائی از دیگر مفاد سند تحول است و هم اکنون ۲۸ نوع خدمت قضایی از طریق بستر الکترونیکی انجام می‌شود و نیاز به حضور فیزیکی مراجعین نیست.

وی در ادامه بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در ارائه خدمات به مردم را یکی دیگر از ماموریت‌های دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی یاد کرد و افزود: تاکنون در این شهرستان از ۱۳۸ هزار هکتار اراضی که نیاز به عملیات حدنگاری دارد حدود ۶۰ هزار هکتار، توسط اداره ثبت اسناد و املاک، حدنگاری شده است.   

شریفی با اشاره به مزیت تولیدی ساوه در حوزه صنعتی و کشاورزی گفت: مشکلات حقوقی حوزه تولید شهرستان در ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری دادگستری ساوه مطرح و تصمیمات لازم برای برطرف شدن آن اتخاذ خواهد شد. امنیت اقتصاد و بهبود فضای کسب و کار، استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل و فصل دعاوی، ارتقای سطح علمی و دانش ضابطان قضایی از دیگر برنامه‌ها در اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضاست. 

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group