يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

دادستان ساوه عمومی و انقلاب شهرستان ساوه گفت: نواقصی در مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان طرازناهید وجود دارد که ضرب‌الاجل یک ماهه برای برطرف کردن این نواقص داده شد.

محمودرضا سازنده چهارشنبه چهارم مردادماه ۱۴۰۲ در جریان بازدید سرزده از مرکز توانبخشی یاقوت(مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان) واقع در روستای طرازناهید واقع در بخش مرکزی ساوه که با حضور رئیس بهزیستی و سرپرست مرکز بهداشت ساوه انجام شد، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به دلیل شرایط خاصی که بیماران اعصاب و روان دارند و بعضا قادر به اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی نیستند، ضروری است تا مجموعه مدیریت و مسئول فنی این مراکز نسبت به اجرای دقیق موازین بهداشتی و ارتقای شاخص های آن اقدام کنند.

وی خواستار نظارت دقیق اداره بهزیستی و معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه بر نحوه فعالیت و عملکرد این مراکز شد و افزود: متولی حوزه سلامت و بهداشت باید با حضور مستمر در این مجموعه در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت دقیق را انجام داده و با اعزام پزشک نسبت به درمان بیمارانی که نیاز به درمان در مرکز یا ارجاع به بیمارستان دارند اقدام کنند.

دادستان ساوه همچنین با اشاره به برخی نواقص زیرساختی در این مرکز گفت: براساس گزارش‌های اعلام شده و نیز بازدیدی که در روزهای گذشته توسط نماینده دادستان از این مرکز صورت گرفته بود برخی نواقص در نحوه ارائه خدمات وجود داشته که به منظور بررسی و اتخاذ تصمیمات لازم برای برطرف کردن آنها بازدید سرزده‌ای با حضور مسئولان ذیربط صورت گرفت.

وی بیان کرد: نواقصی در حوزه بهداشتی در بخش‌های بستری و نیز کمبود زیرساخت‌های سرمایشی، عدم مناسب سازی محوطه و ... وجود داشت که به رئیس اداره بهزیستی و رئیس این مرکز تذکر داده شد و ضرب‌الاجل یک ماهه برای برطرف کردن این نواقص داده شد و باید در موعد تعیین شده نسبت به رفع این نواقص اقدام شود.

سازنده در ادامه تصریح کرد: نگهداری و مراقبت از بیماران اعصاب و روان گرچه هزینه مادی و معنوی دارد اما باید  سازوکاری فراهم شود تا افرادی که حتی با شرایط سخت وارد این مراکز می شوند با وضعیت بهتری به خانواده برگردند.

وی تاکید کرد: از جمله وظایف ذاتی مراکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان صرفا نگهداری از جامعه هدفی که برای آن تعیین شده نیست بلکه اصل کار توان‌بخشی است و برای این کار علاوه بر حمایت کارشناسان اعصاب و روان، روان پزشک و روانشناس باید دوره‌های آموزشی حرفه آموزی متناسب با شرایط جسمی و فیزیکی جامعه هدف نیز برگزار شود تا بیمار را به حالت عادی زندگی برگردانده و به خانه بازگرداند.

گفتنی است دادستان عمومی و انقلاب ساوه در جریان این بازدید سرزده از بخش‌های مختلف بستری، غذاخوری، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام، محوطه و ... بازدید کرد و در گفت‌وگو با بیماران مرکز توانبخشی یاقوت (مرکز نگهداری از بیماران اعصاب و روان) مشکلات آنان را بررسی و دستورات لازم برای پیگیری و برطرف شدن آنها خطاب به رئیس بهزیستی و سپرست مرکز بهداشت ساوه صادر کرد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group