شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

رئیس دادگستری شهرستان ساوه بر ضرورت رفع مشکلات زیرساختی مرکز نگهداری معلولان بانو سمیه ساوه با مشارکت خیرین و بخش دولتی تاکید کرد.

ابوالحسن شریفی پنجشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ در جریان بازدید از مرکز نگهداری معلولان بانو سمیه ساوه با تقدیر از خدماتی که در این مجموعه ارائه می شود، اظهار کرد: این مرکز نماد کامل عینیت بخشی به شرافت و انسانیت است و تحقق اهداف این مرکز بدون کمک دولت و همراهی و مشایعت خیرین برای این مجموعه مقدور نخواهد بود.

وی افزود: معلولین عضوی از جامعه بشری هستند و آگاهی یافتن از چگونگی رویارویی با آنان و تامین نیازهای روزانه آنها نیازمند فرهنگ سازی در جامعه و مشارکت همگانی است.

رئیس دادگستری ساوه به نیازهای معلولین در این مرکز اشاره کرد و افزود: نیازهای معلولان بانو سمیه علاوه بر نیازهای عاطفی و روحی و روانی  نظیر بازدید خانواده‌ها، مدارس، ارگانهای دولتی و ... و  نیازهای خوراکی، پوشاک و البسه، نیازهای تفریحی و گردشگری و ... و نیز نیازهای درمانی و توانبخشی نظیر فیزیوتراپی و کاردرمانی و دارویی، نیازهای بازسازی محیط زندگی (تعمیر و نگهداری) ساختمان و تاسیسات است.

وی تاکید کرد: ساختمان آسایشگاه به دلیل فرسودگی نیازمند احداث فضای فیزیکی و آسایشگاه جدید است و لازم است اداره کل بهزیستی استان مرکزی و شهرستان ساوه اقدامات موثری برای تامین مکان جدید برای این معلولان انجام دهند.

شریفی تصریح کرد: دستگاه قضایی شهرستان ضمن رصد کامل وضعیت این مرکز هرگونه اقدام حقوقی و قضایی برای تأمین نیازهای معلولان را با دقت و سرعت انجام می دهد.

رئیس دادگستری ساوه به همراه تنی چند از مسئولان قضائی و قضات همزمان با هفته بهزیستی با حضور در مرکز نگهداری از معلولان ذهنی بانو سمیه ساوه از بخش های مختلف بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت و خدمات دهی به جامعه هدف این مرکز قرار گرفت.

گفتنی است آسایشگاه معلولین بانو سمیه ساوه از سال ۱۳۶۳ عملا کار خود را با پذیرش ۷۰ نفر معلول عقب‌مانده ذهنی بانو آغاز کرد. از سال ۱۳۷۹ این آسایشگاه تحت عنوان موسسه خدمات نگهداری معلولین ذهنی بانو سمیه ساوه به ثبت رسید و طبق اساسنامه سازمان بهزیستی به هیات مدیره واگذار شد.

این آسایشگاه در حال حاضر با ظرفیت ۱۳۰ نفر معلول از قشر آسیب‌پذیر جامعه که بیشتر از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، فعالیت می‌کند. در این آسایشگاه انواع کلاس‌های آموزش خیاطی، موسیقی، گلدوزی و قلاب بافی و ... برگزار می‌شود و تعدادی از معلولان که توانایی کسب آموزش را دارند در این کلاس‌ها فعالیت می‌کنند.

این مرکز ۶ خوابگاه دارد و به تفکیک بهره هوشی تقسیم‌بندی شده و در فضایی بالغ بر ۳۵۰۰ متر مربع به طور شبانه‌روزی با ارائه خدمات کلینیک پزشکی(دندانپزشکی، پزشک متخصص اعصاب و روان، فیزیوتراپی و پزشک عمومی) در طول هفته و با حضور ۳۵ نفر پرستار، مادریار و ... به صورت تمام وقت به معلولان سرویس دهی می‌کند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group