يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

فرماندار ساوه بر بهره گیری از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی به منظور گذر از تنش آبی از بخش مرکزی این شهرستان تاکید کرد.

مهدی الیاسی دوشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۲ در گردهمایی بزرگ خانواده دهیاران بخش مرکزی ساوه که در سالن سلمان ساوجی برگزار شد، اظهار کرد: صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی روستایی یکی از تکالیف جوامع روستایی به ویژه دهیاران و شوراهای اسلامی است.

وی در خصوص تنش آبی موجود در ساوه گفت: بخش مرکزی ساوه با چالش کمبود منابع آبی مواجه است و توجه به موضوع مصرف بهینه و تغییر الگوی کشت و نیز تجهیز مزارع به سیستم های نوین آبیاری در شرایط کم آبی یک ضرورت است.

وی گفت: جلب اعتماد عمومی یکی از پروژه‌های بزرگ دولت سیزدهم است و باید خدمات به گونه ای ارائه شود که موجب ارتقای رضایتمندی مردم شود تا زمینه ساز تقویت اعتماد عمومی مردم نسبت به حاکمیت شود.

فرماندار ساوه بر همراهی دهیاران با سیاست‌های دولت تاکید کرد و گفت: دهیاران به عنوان عنصری از حاکمیت باید خود را مکلف به سیاست‌های دولت بدانند و در خصوص موضوع عفاف و حجاب و فرزندآوری که دو موضوع مهم کشور است، نقش‌آفرینی و فعالیت کنند.

رییس دادگستری شهرستان ساوه نیز گفت: دستگاه قضایی علاوه بر رسیدگی به شکایات مردم در حوزه احقاق حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، کاهش آسیب های اجتماعی و ... فعالیت دارد.

ابوالحسن شریفی با اشاره به اینکه دهیاران به عنوان جزئی از چرخه مدیریتی کشور و نماینده حاکمیت و مردم باید مجری قوانین و پیگیر مشکلات مردم باشند، اظهار کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی و اراضی ملی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در باغات و زراعت از مهمترین وظایف دهیاران است.

وی گفت: بالا بردن سطح آگاهی مردم در خصوص حفظ حقوق عامه، جهل زدایی از مسائل و قوانین حقوقی، حل اختلافات محلی و جلوگیری از تشکیل پرونده در دستگاه قضایی و ایجاد صلح و سازش با مشارکت دهیاران و معتمدین محلی، جلوگیری از تولید و کشت های ممنوعه برابر قانون، پیگیری پرونده های کمیسیون ماده ۹۹ که در سطح شهرستان تشکیل می شود، جلوگیری از چرای دام غیرمجاز از دیگر وظایف دهیاران است.

شریفی افزود: دشمن بنیان خانواده ها را نشانه گرفته است و نباید اجازه داد که در عملی کردن توطئه‌های خود موفق شود.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی نیز با بیان اینکه درک درست از عمق خدمات دهیاران موجب خواهد شد که قدردان خدمات آنها باشیم، گفت: تنها هدف آنها اعتلای روستاهاست.

حمید پاکپور افزود: روستاها از دیرباز خاستگاه ارزش های فرهنگی در تمدن ایران بوده و اصلی ترین بخش هویت را آداب و سننی شکل می‌دهد که در روستاها متولد شده است.

وی افزود: روستا پشتوانه تولید و تامین کننده امنیت غذایی است و کاهش نرخ تورم از روستا شکل می‌گیرد. بیشترین ارزش تولید مربوط به روستا و کسب و کارهای کوچک است.

پاکپور گفت: برای پایداری جریان و جمعیت زندگی در روستا باید از ظرفیت جوامع روستایی استفاده کرد و اجازه نداد مشکلات زیرساختی موجب تخلیه روستاها و مهاجرت به شهرها شود که نتیجه آن ایجاد کلان شهرهای مصرف زده خواهد بود. افزایش سهم اشتغال روستاها موجب توسعه کشور و پویایی اقتصاد می شود و دهیاران مهمترین و اثربخش ترین مجموعه ها در توسعه کشور به ویژه در حوزه اقتصادی هستند و هیچ برنامه توسعه ای در کشور محقق نخواهد شد مگر اینکه از روستاها آغاز شود.

به گزارش ایسنا، اجرای سرود با موضوع عفاف و حجاب، پخش کلیپ، سخنرانی چند تن از دهیاران بخش مرکزی، تجلیل از دهیاران و خانواده های چند فرزندی از برنامه های این همایش بود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group