دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حساب‌های بانکی و مراودات مالی صنعتگران ساوه و زرندیه از پایتخت کوچ کند و به بانک‌های این دو شهرستان منتقل شود.

حجت‌الاسلام محمد سبزی چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاح دفتر اتاق بازرگانی اراک مستقر در زرندیه که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، اظهار کرد: ایجاد هماهنگی بین بخش دولتی و خصوصی، تلاش برای برطرف کردن موانع تولید، ایجاد نمایشگاه های ارائه توانمندی های تولیدی و پوشش و طراحی بازارهای صادراتی برای صاحبان صنایع از مهم‌ترین وظایف و تکالیف اتاق بازرگانی است.

وی با بیان اینکه ایران در بهترین موقعیت جغرافیایی قرار دارد، اظهار کرد: در حوزه معادن بیشترین ذخایر مس دنیا در ایران است و بهره‌گیری از ظرفیت معادن، کشور را از فروش نفت بی نیاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه معادن ایران یک ثروت ملی محسوب می‌شود و استفاده از این ظرفیت منجر به افزایش درآمد کشور خواهد شد، تصریح کرد: اعزام هیات های تجاری برای بازاریابی تولیدات ایرانی جزو وظایف اتاق بازرگانی است. برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه صنعتگران و تولیدکنندگان و ایجاد شعبه حل اختلاف ویژه صنایع از دیگر ضروریات به شمار می‌رود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با بیان اینکه کارآمدی، سلامت و شفافیت باید سرلوحه فعالیت اتاق و بازرگانی باشد، تصریح کرد: شفاف سازی درآمدها و هزینه ها در همه سطوح کشور و در مجموعه ای نظیر اتاق بازرگانی ضرورت دارد. شفافیت در امور موجب خواهد شد که اعتماد عمومی به ویژه اعتماد جامعه صنعتی تقویت شود.

وی با اشاره به افتتاح حساب بانکی صنعتگران در تهران و انجام مراودات مالی در پایتخت گفت: باید حساب های بانکی و مراودات مالی صنعتگران و صاحبان صنایع مستقر در ساوه و زرندیه از تهران تمرکز زدایی شود و امورات بازرگانی صنعتگران این دو شهرستان نیز در ساوه و زرندیه انجام شده و مانع از مراجعه آنان به مرکز استان شود.

وی تصریح کرد: نوح حکمرانی صنعتی باید براساس مقتضیات، ظرفیت ها و توانمندی های هر منطقه‌ای نوشته و اجرایی شود. دولت باید با ارسال لوایح کارگشا و در حمایت از تولید به مجلس، فضایی را جهت رونق تولید فراهم کند.

به گزارش ایسنا، فرماندار شهرستان زرندیه نیز گفت: فعالیت اتاق بازرگانی در زرندیه به عنوان یک شهرستان مولد و قطب صنعت و کشاورزی ضروری است و موجب فعال تر شدن بخش اقتصادی منطقه خواهد شد.

ابوالقاسم مهری بیان کرد: نیازها و کمبودهای حوزه تولید قطعا با مشارکت بین بخش دولتی و خصوصی احصا و برطرف خواهد شد. تامین زیرساخت های لازم برای رشد تولید ضروری است گرچه این شهرستان با تنش آبی مواجه است اما می‌توان با الزام صنایع به موضوع بازچرخانی پساب تولیدی، کمبود آب را به عنوان یک ضرورت زیرساختی برطرف کرد.

وی تصریح کرد: تقویت فعالیت صنعت با ریل گذاری صحیح مشترک بین بخش خصوصی و دولتی محقق خواهد شد. مدیریت دفتر  اتاق بازرگانی شهرستان زرندیه باید به دست صاحبان صنایع این شهرستان سپرده شود چرا که اشراف کافی به مشکلات داشته و ظرفیت بالایی برای برطرف کردن آن دارند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز با اشاره به رشد صنایع و تولید در ساوه و زرندیه گفت: بالندگی بخش خصوصی با توسعه دفاتر اتاق بازرگانی موجب شده که موانع تولید برطرف و تولید بالنده تر از گذشته شود.

علی جودکی افزود: اتاق بازرگانی در بسیاری از موضوعات کشور صاحب نظر و ایده است و در شهرستانی نظیر زرندیه با حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی این منطقه می‌تواند به خوبی نقش‌آفرینی کند.

وی گفت: ۶۸ درصد تسهیلات بانکی کشور در تهران پرداخت شده و تا زمانی که این ناترازی وجود داشته باشد انتقال حساب های بانکی از تهران به شهرستان ها غیرممکن است و باید این ناترازی رفع شود.

جودکی بیان کرد: سرعت ارائه خدمات مربوط به ثبت سفارش و خدمات اتاق بازرگانی در استان مرکزی به نسبت میانگین کشوری بالاتر است.

وی تاکید کرد: باید فضا را برای بخش خصوصی باز کرد و افسران جنگ اقتصادی که صنعتگران هستند را یاری کرد تا زمینه رشد تولید فراهم شود.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group