دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

رییس دادگستری شهرستان ساوه گفت: ایران قوی، اقتصاد و تولید قوی می خواهد تا بتوان توطئه های اقتصادی دشمن را خنثی کرد.

ابوالحسن شریفی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری دادگستری شهرستان ساوه که در دفتر اتاق بازرگانی و انجمن مدیران صنایع شهر صنعتی کاوه برگزار شد، با اشاره به تاکیدات رهبری در حوزه اقتصاد و تولید اظهار کرد: مسئله اصلی کشور اقتصاد و مافیایی است که بر پروسه واردات و صادرات در حوزه تولید چنبره زده و سعی در به چالش کشاندن و فلج کردن اقتصاد دارد.

وی بیان کرد: دستگاه قضا در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های کلان کشور و نیز اصل ۴۴ قانون اساسی با برگزاری نشست‌های مستمر ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی اقدام به اتخاذ سازوکار مناسب برای برطرف کردن مشکلات صنایعی می‌کند که خواستار طرح و بررسی مسائل شان در این ستاد هستند.

وی با بیان اینکه مشکلات صنایع براساس مقررات قانونی و حتی انعطاف در قانون در این ستاد بررسی و تصمیمات لازم برای برطرف کردن آن اندیشیده می‌شود، اظهار کرد: دشمن با برجسته کردن نقاط ضعف و مشکلات کشور به دنبال ناامید کردن ملت ایران است و در حوزه تولید مهمترین راهبرد دشمن تشدید تحریم‌ها برای فلج کردن اقتصاد کشور است.

رئیس دادگستری ساوه با تاکید بر اینکه موانع پیش روی تولید به مثابه خودتحریمی است، تصریح کرد: نوک پیکان برنامه‌های هدفمند دشمن به سمت اقتصاد و تولید ایران است و نباید اجازه دهیم با برخی مقررات دست و پاگیر و مانع ها دشمن در عملی کردن توطئه‌های اقتصادی خود موفق شود.

وی بیان کرد:  قوی شدن کشور منوط به قوی‌تر شدن اقتصاد و تولید است که نتیجه آن خنثی شدن دسیسه‌های دشمن در ایجاد فضای یاس و ناامیدی در جامعه است و قطعا با همدلی قوای سه گانه مشکلات تولید کاهش خواهد یافت.

شریفی با تاکید بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری اظهار کرد: از آنجاکه راهکارهای قانونی برای برطرف شدن مشکلات حوزه تولید در این ستاد مطرح و مصوب می‌شود لذا دستگاه های اجرایی مکلف به اجرایی شدن مصوبات هستند.

وی بیان کرد: در این جلسه مشکلات سه واحد تولیدی در حوزه ترخیص کالاهای وارداتی مطرح شد که تسهیل در فرآیند آنها نیازمند مساعدت گمرک و امور مالیاتی بود که مقرر شد اداره کل گمرک و امور مالیاتی استان مرکزی نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام کنند.

رئیس دادگستری ساوه با تاکید مجدد بر اینکه مصوبات ستاد جنبه قانونی، قضائی و الزام آور دارد، گفت: رفع موانع تولید از برکات اجرایی شدن مصوبات است.

به گزارش ایسنا، دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری به طور جد پیگیر حمایت از سرمایه‌گذاری، مانع زدایی از تولید و  رشد اقتصاد متکی بر تولید است.

محمودرضا سازنده افزود: گره‌گشایی از تولید وظیفه همه دستگاههای اجرایی است و رویکرد دستگاه قضائی نیز حمایت از بخش تولید با الزام مدیران دستگاه ها به اجرای مصوبات این ستاد است.

رییس انجمن صاحبان صنایع و مدیران ساوه نیز گفت: تسهیل در خروج کالا از گمرک از مهمترین مطالبات صنعتگران است.

سیدسعید رضوانی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از صنایع کشور با مشکلات گمرکی مواجه هستند، اظهار کرد: تسهیل در انتقال ارز برای ترخیص کالا و تلاش برای سهولت در فرآیند ترخیص محموله‌های تولیدکنندگان مهمترین مطالبه کارآفرینان است.

در این جلسه سه تن از مدیران و کارآفرینان به بیان مشکلات واحد تولیدی خود در حوزه ترخیص کالا از گمرک و حوزه مالیاتی پرداختند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group