يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

رییس دادگستری ساوه گفت: بازاجتماعی کردن زندانیان اگر با توانمندسازی و مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال باشد قطعا مانع از برگشت آنان به زندان خواهد شد.

ابوالحسن شریفی در جلسه مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان ساوه که در سالن جلسات دادسرا تشکیل شد، اظهار کرد: کمک به نیازمندان یکی از مصادیق جهاد در راه خداست و خیرین با اهدای مال به همنوعان خود موجب جلب رضایت الهی و برطرف شدن نیازهای آنان می‌شوند.

 وی با بیان اینکه توسعه جرم و جنایت موجب بروز ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی ما ایجاب می‌کند که از همه توان خود برای پیشگیری از وقوع جرم و به تبع آن کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

رییس دادگستری ساوه با بیان اینکه مجازات هر مجرمی باید صرفا متوجه شخص باشد، افزود:  مجازات زندان صرفا متوجه فرد مجرم نیست بلکه خانواده او نیز به نوعی در مجازات زندانی شریک هستند و همان اندازه حتی بیشتر از زندانی با مشکلات متعدد مواجه هستند.

وی با اشاره به نقش انجمن‌های حمایت از زندانیان در کاهش مشکلات افرادی که در زندان بسر می‌برند، گفت: انجمن‌ها هیچ اعتبار دولتی ندارند و تنها با مشارکت خیرین و مردم نیازهای زندانیان را برطرف می کنند.

شریفی تصریح کرد: به صرف کمک نقدی نمی‌توان از زندانی و خانواده او حمایت کرد بلکه باید حمایت معنوی هم صورت گیرد تا زندانی پس از آزادی به جامعه برگشته و دیگر به زندان برنگردد و خانواده او با کمترین تبعات اجتماعی مواجه شوند.

وی گفت: بسیاری از زندانیان طینت پاکی دارند اما به دلیل مشکلی که برای آنها بوجود آمده است در یک مقطع زمانی به مجازات زندان محکوم می شوند که باید باز اجتماعی کردن آنان توام با توانمندسازی صورت گیرد.

شریفی بیان کرد: انجمن حمایت از زندانیان باید بر روی توانمندسازی و اشتغال زایی زندانیان تمرکز کند و بدیهی است که ایجاد اشتغال برای آنان همراه با تقویت بنیه دینی، بسترساز آغاز زندگی شرافتمندانه و بدور از ارتکاب جرم خواهد شد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز گفت: تقویت بنیه دینی و باورهای اعتقادی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و بروز جرایم در جامعه خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی افزود: انفاق مال در راه خدا برای رسیدگی به حال نیازمندان و زدودن چهره فقر یکی از بزرگترین اعمال خداپسندانه است و در نزد خدا از اجر و قرب بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: نیازمندان و فقرا با بیان نیازهای خود به همنوعان خود پناه می آورند و باید در برطرف کردن نیازهای آنان، کرامت انسانی و حفظ آبروی آنان رعایت شود.

امام جمعه ساوه گفت: خیرین علاوه بر حمایت از خانواده زندانیان باید با حمایت مادی و معنوی از محکومین جرایم غیرعمد اجازه ندهند که این افراد وارد زندان شوند و قبل از آغاز اجرای حکم از آنها حمایت شود.

وی از قضات خواست تا در صدور احکام قضایی، آرایی صادر شود که تبعات اجتماعی کمتری داشته و در واقع زندان‌زدایی صورت گیرد و گفت: باید سیاست حبس زدایی با احکام قضایی عاقلانه به عنوان یک اولویت در قوه قضائیه مد نظر باشد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group