دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

دادستان عمومی و انقلاب ساوه بر ضرورت توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای خانواده زندانیان با تاکید بر حفظ آبروی آنان تاکید کرد.

محمودرضا سازنده 10 خرداد، در جلسه مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان ساوه که در سالن جلسات دادسرای ساوه تشکیل شد، با بیان اینکه تشکیل انجمن حمایت از زندانیان ساوه با هدف کاهش آلام و رنج های خانواده زندانیان صورت گرفته است. گفت: ماهیت انجمن،   حمایت مادی و معنوی از خانواده های زندانیان است و در شهرستان ساوه کمک های خوبی از سوی مردم و خیرین برای خانواده زندانیان صورت می گیرد که شایسته تقدیر است. این خانواده ها باید علاوه بر حمایت مادی از حمایت های معنوی نظیر توانمندسازی و مهارت آموزی با ایجاد اشتغال برای آنها برخوردار شوند تا ضمن درآمدزایی از آسیب های متاثر از مشکلات اقتصادی مصون بمانند.

وی با تاکید بر اینکه باید حافظ آبروی زندانیان و خانواده آنها باشیم که مصداق بارز حمایت معنوی از خانواده زندانیان است، تصریح کرد: هرگونه حمایت مادی و معنوی از خانواده زندانیان باید با حفظ کرامت انسانی و آبروی آنها صورت گیرد و این رفتار اجتماعی زمینه بازگشت عزتمندانه آنان به جامعه را فراهم خواهد کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان و دادستان ساوه در ادامه از صنعتگران و کارفرمایان خواست تا با ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده های آنان زمینه کاهش بروز آسیب ها و بازگشت آنان به جامعه را فراهم کنند. چرا که بیکاری و نداشتن مهارت برای انجام کسب و کار عامل وقوع بسیاری از مشکلات است و حتی بستر ارتکاب به جرم را فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: زندانی شدن سرپرست خانواده موجب بروز مشکلاتی از جمله، مالی، اجتماعی، از هم گسیختگی خانواده، افت تحصیلی و ترک تحصیل فرزندان می شود که این خود تبعاتی برای خانواده مانند احساس شرمساری فرزندان، انزوا، نگرش منفی، افزایش طلاق، بزهکاری خانواده زندانیان را بدنبال خواهد داشت و انجمن حمایت از زندانیان با مشارکت خیرین نیک اندیش به دنبال کاهش و از بین بردن تبعات و آثار منفی ورود سرپرست خانوار به زندان هستند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان ساوه نیز با ارائه گزارش عملکرد انجمن گفت: پرداخت مستمری ماهانه به خانواده زندانیان بطور متوسط برای ۱۳۵ خانوار به میزان بالغ بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در سال گذشته، توزیع ۹۵۰ بسته‌ معیشتی در مناسبت های مختلف سال در هفت مرحله به ارزش بالغ بر هفت میلیارد تومان به همراه کارت هدیه و بن کالا از جمله حمایت های انجمن بوده است.

نصرت الله موسوی افزود: حمایت از دانشجویان و دانش آموزان با پرداخت شهریه و کمک هزینه تحصیلی، انجام امور درمانی فرزندان زندانی با معرفی به مراکز درمانی، آزمایشگاه و ... تهیه و اهدای جهیزیه به فرزندان زندانی، از دیگر اقداماتی بوده که انجام شده است.

وی همچنین کمک به آزادی هشت نفر زندانی جرایم غیرعمد، برگزاری جلسات با شاکیان برای جلب رضایت، ایجاد فرصت های شغلی با توانمندسازی زندانیان با ایجاد اشتغال برای ۲۶ نفر را از دیگر اقدامات انجمن بیان کرد.

در ادامه این جلسه با نظر اکثریت شرکت کنندگان، انتخاب دو بازرس انجمن انجام شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group