يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران استانی ناکارآمدی که موجب ایجاد نارضایتی عمومی در جامعه هستند باید تغییر پیدا کنند.

حجت‌الاسلام محمد سبزی چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در همایش بزرگ ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای ساوه، آوه، غرق آباد، نوبران و روستاهای بخش‌های مرکزی و نوبران ساوه که به مناسبت فرا رسیدن ۹ اردیبهشت ماه، سالروز تشکیل شوراهای اسلامی در سالن سلمان ساوجی برگزار شد، اظهار کرد: خدمت به مردم در محضر خدای تعالی از اجر و قرب بالایی برخوردار است و مسئول نظام اسلامی اگر برای رضای خدا خالصانه خدمت کرد دعای مردم پشتوانه او بوده و رضایت باریتعالی را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه شوراها از بدو تشکیل این نهاد مدنی بیشترین مطالبه‌گری را از سوی مردم داشته‌اند، تصریح کرد: باید قدردان نظام اسلامی باشیم.

وی اظهار کرد: تا زمانی که مودت و همدلی بین دستگاههای اجرایی وجود نداشته باشد امکان خدمت صادقانه و خالصانه وجود نخواهد داشت و نمی‌توان از همه ظرفیت ها برای ارائه خدمات به نظام استفاده کرد.

این نماینده مردم در خانه ملت در ادامه گفت: طبیعی است که در عمل به وظایف ذاتی و نظارتی مجلس با استفاده از ابزار استیضاح تغییراتی در سطوح دولت ایجاد می‌شود که این رفتار مجلس به منزله مخالفت با دولت نیست بلکه کمک به دولت برای حل مشکلات یا استفاده از نیروهای کارآمد و توانمند است.

وی با اشاره به پاسخگو نبودن برخی مدیران به شوراهای اسلامی شهر و روستا در جریان پیگیری مشکلات مردمی اظهار کرد: مدیران استانی ناکارآمد که موجب نارضایتی هستند باید تغییر پیدا کنند.

وی گفت: خوشبختانه با پیگیری استاندار مرکزی جلسات استانی کمیسیون ماده ۹۹ در ساوه و زرندیه تشکیل شده که رضایت مردم این منطقه را در پی داشته است و باید هر اقدامی که زمنیه رضایتمندی را فراهم می‌کند عملیاتی کرد.

حجت‌الاسلام سبزی افزود: براساس قانون حق دولتی معادن هر منطقه‌ای که که به خزانه واریز می شود باید به شهرستان‌ها برگردد و باید با پیگیری مسئولان، سهم ساوه و زرندیه از حق دولتی معادن دیده شود. از ۴۰۰ میلیارد واریزی به استان در این خصوص، حدود ۱۰۰ میلیارد سهم ساوه و زرندیه است که باید مشخص شود در چه حوزه‌ای هزینه می شود.

وی با بیان اینکه تعریض جاده قدیم ساوه به همدان در محدوده ساوه تا شهر غرق آباد یکی از نیازهای اساسی است، افزود: با توجه به حجم بالای تردد و سوانح رانندگی در این محور می طلبد که با تخصیص اعتبار نسبت به تعریض و ایمن‌سازی محور اقدام کرد.

وی در ادامه گفت: کمیته رفع تداخلات باید جلسات هفتگی تشکیل دهند و پلاک‌ها هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود تا مردم از بلاتکلیفی درآمده و بتوانند املاک خود را سنددار کنند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در ادامه با اشاره به اینکه دستگاههای اجرایی باید در خدمت شوراها به عنوان پارلمان‌های محلی بوده و پاسخگو باشند، تاکید کرد: بودجه‌های خوبی برای توسعه شهرستان تخصیص داده شده است و در حوزه قنوات ۵۰ میلیارد تومان به ساوه تخصیص یافته که در بین روستاها توزیع شده است. ۵۰ میلیارد تومان نیز در حوزه آب و برق از سوی وزیر نیرو قول داده شده که بزودی تخصیص خواهد یافت و امید است همت شود تا بتوان در چارچوب قانون مشکلات مردم را برطرف کرد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز با اشاره به اینکه خلقت عالم و انسان بر مبنای عشق و زیبایی صورت گرفته است و خلقت از این زیباتر ممکن نیست، گفت: اختلاف را نباید به دید منفی نگریست اتفاقا اختلاف معنای لطیفی دارد یعنی محل رفت و آمد، یعنی به جای همدیگر نشستن، این معنا از اختلاف، رحمت بوده و آنچه ناپسند است تفاوت و خارج کردن کسی از حیطه زندگی است.

حجت الاسلام جعفر رحیمی بیان کرد: ستون عبادی دین نماز، قرآن، ولایت و ... است و اگر شورای اسلامی به ستون عبادی اهمیت بدهد شورای اسلامی است و در غیر این صورت شورای ضد اسلامی است. مردم ستون‌ سیاسی دین هستند و اگر شورا برای مردم کار کرد تا رضایت خدا و مردم را کسب کند، آن شورا کارآمد خواهد بود.

وی افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی نقش بسزایی در مولد کردن جوامع روستایی و ایجاد اشتغال دارند تا در سایه ایجاد فرصت شغلی، توانمندی روستاییان به منصه ظهور برسد و معیشت و رفاه آنان تامین شود.

امام جمعه ساوه گفت: باید فضای شهری و روستایی رنگ و بوی دینی و اعتقادی به خود بگیرد و بزرگداشت ایام ولادت و شهادت اهل بیت(ع) و مناسبت‌های ملی و مذهبی در روستاها مورد اهمیت قرار گیرد.

وی با تاکید بر  احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: شوراهای اسلامی با کمک بزرگان و ریش سفیدان اجازه ندهند در روستا فقر و گرفتاری و معتاد پیدا شود، معیار یک روستای آباد به این است که فرد تحت پوشش کمیته امداد در آنجا وجود نداشته باشد و مردم نسبت به فرایض دینی نظیر خمس و زکات که موجب برکت در زندگی و گره گشایی از کار نیازمندان شده و فقرزدایی می‌کند. حساس باشند و همه در این فصل خشکسالی نسبت به مصرف آب بویژه آب کشاورزی دقت کنند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group