سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | Tuesday 14 May 2024

دادستان کل کشور گفت: اگر مسئولین شهری و روستایی در ادای وظیفه خود کوتاهی نکنند ساخت و سازهای غیرمجاز شکل نخواهد گرفت.

حجت الاسلام محمد جعفر منتظری دوشنبه هشتم اسفندماه ۱۴۰۱ در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه برگزار شد اظهار کرد: همه ما در قبال نظام اسلامی مسئول هستیم و باید از همه توان و ظرفیت خود برای قرار گرفتن مردم در مسیر عدالت استفاده کنیم و اصولا انجام این حرکت بر عهده کارگزاران نظام اسلامی است.

وی در ادامه گفت: افرادی که در زیر علم لیبرالیسم غربی سینه می‌زنند به دنبال ایجاد اغتشاش و ناآرامی هستند و یادشان رفته که ‌دوران تاریک و منحوس پهلوی چه بر سر این کشور و ملت آورد و این ملت قطعا آن دوران استبداد را فراموش نخواهند کرد.

وی به برنامه ریزی های قبلی دشمنان برای به زانو درآوردن نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمن خیلی تلاش کرد با اغتشاشات کلاف نظام را در هم بپیچد، اما با هوشیاری مردم مانند همیشه این ترفند آنان نیز با شکست مواجه شد.

وی با تجلیل از شهدای مدافع امنیت در اتفاقات اخیر اظهار کرد: ملت ایران در پاسخ به توطئه‌های دشمنان با وجود مشکلاتی که دارند، حضوری معنادار را در راهپیمایی ۲۲ بهمن به نمایش گذاشتند.

دادستان کل کشور با اشاره به جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان گفت: دشمنان با راه اندازی جنگ اقتصادی به دنبال خسته کردن مردم از نظر اقتصادی و معیشتی هستند. بخشی از گرانی ارز و مشکلات اقتصادی دامنه جهانی دارد و بخشی نیز متوجه تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان و همچنین برخی ندانم کاری ها و سوءاستفاده ها در داخل کشور است.

وی با تاکید بر اینکه براساس آموزه های دینی عدالت از نیازهای اصلی مردم است، افزود: امروز جهاد واقعی تلاش در همه عرصه هاست و اهتمام جدی مردم و مسئولان برای حفظ اقتدار و استقلال، عدالت را در جامعه حاکم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در قبال مردم مدیون هستیم، افزود: امنیت، عدالت و برخورداری مردم از رفاه نسبی از نیازهای مردم است و هر فردی در هر مسند و کرسی که قرار دارد باید رضایت مردم و خدای تعالی را جلب کند. همه مطالبات شاید بحق نباشد و در ضوابط و مقررات نگنجد اما باید تلاش کرد مطالبات بحق مردم برآورده شود.

حجت‌الاسلام منتظری از مسئولان خواست تا با عمل به وظایف و گره گشایی از کار مردم بدنبال ایجاد رضایتمندی باشند و افزود: دادستان ها افزون بر هزار وظیفه قانونی دارند و باید مشکلات و مطالبات مردمی که در سطح شهرستان قابل حل شدن است پیگیری و برطرف شود و سایر مشکلات نیز به سطح استان و کلان کشور منعکس و تصمیم گیری شود.

وی در خصوص مشکلات مردم شهرستان ساوه در خصوص طرح مسکن ملی گفت: وقتی قراردادی بین مردم و دستگاههای اجرایی منعقد نشده باشد پیگیری قضایی آن با مشکل مواجه خواهد شد اما در عین حال نمی توان گفت یک مشکلی راه حل ندارد، باید با تشکیل جلسات تصمیمات لازم اتخاذ شود.

دادستان کل کشور به ساخت و سازهای غیرمجاز نیز اشاره کرد و افزود: اگر مسئولین شهری و روستایی در ادای وظیفه خود کوتاهی نکنند ساخت و سازهای غیرمجاز شکل نخواهد گرفت. نظارت صحیح مانع از ساخت و سازهای غیرقانونی خواهد شد. نباید اجازه داد تخلفات ساختمانی از همان ابتدا شکل بگیرد و باید مانع بروز تخلفات شد.

وی ادامه داد: تضییع حقوق دیگران و طرح شکایت و آسیب دیدن حقوق جامعه در حوزه ساخت و سازهای غیرقانونی و غیر مجاز قابل اغماض نیست و باید برخورد سخت قانونی صورت گیرد.

دادستان کل کشور همچنین گفت: امروز نظام اسلامی نیازمند حمایت و هم افزایی بین مسئولان است و اگر مردم ببینند بین کارگزاران نظام اسلامی اتحاد و وحدت وجود دارد قطعا فضای همدلی کشور را فراخواهد گرفت. نباید اجازه داد اختلافات سیاسی منجر به بروز اختلافات درونی در جامعه شود. عملکرد مسئولان است که وحدت و امنیت پایدار جامعه را تضمین می‌کند.

وی افزود: ایجاد اختلاف و چندگانگی، از ترفندهای دشمن برای ایجاد انشقاق و شکاف در جامعه و تلاش برای تضعیف بنیه دینی نسل جوان است و باید با وحدت و یکپارچگی اجازه نداد توطئه های دشمنان عملیاتی شود.

وی در خصوص موضوع حجاب نیز گفت: عده ای ناآگاه اقدام به بدحجابی می کنند که رفع این مشکل نیازمند امر به معروف و نهی از منکر با تدبیر و تبلیغ مناسب است. عده ای نیز به دنبال هنجارشکنی هستند که باید برخورد شود. دشمن به دنبال تضعیف اعتقادات است و نباید اجازه داد این ترفندها عملیاتی شود.

دادستان کل کشور که  در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان مرکزی به ساوه سفر کرده است در بدو ورود به این شهرستان ضمن گلباران گلزار شهدای این شهرستان با قرائت فاتحه به مقام شهیدان ادای احترام کرد.

شرکت در جلسه مسئولان قضائی و قضات شهرستان ساوه، افتتاح مرکز اشتغال زندانیان ساوه، حضور در جلسه شورای اداری و بازدید از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی کاوه از برنامه های سفر دادستان کل کشور به ساوه است.

انتهای پیام

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group