سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | Tuesday 14 May 2024

فرماندار ساوه گفت: زیرساخت های موجود در ساوه پاسخگوی نرخ بالای جمعیتی نیست و شهروندان ساوجی در حوزه زیرساخت های مطلوب ورزشی، رفاهی، خدماتی و ... در مضیقه هستند.

مهدی الیاسی دوشنبه هشتم اسفندماه ۱۴۰۱ در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه که با حضور دادستان کل کشور در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه برگزار شد، اظهار کرد: ساوه در دوران دفاع مقدس ۵۷۲ شهید و ۱۵ شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده و با ۶۰۰ واحد صنعتی به عنوان قطب اقتصاد غیرنفتی منطقه است. تولید بیش از ۷۰ نوع محصول کشاورزی ساوه که شاخص ترین آن انار، طالبی و پسته است این شهرستان را به قطب تولیدات کشاورزی و دامی در  استان مرکزی تبدیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه مهاجرپذیر بودن ساوه این منطقه را به یک ایران کوچک تبدیل کرده است، افزود: مزیت صنعتی و کشاورزی در ساوه موجب شده است که نرخ بیکاری در آن به صفر برسد. واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان جویای نیروی کار هستند و تولید و صنعت در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه وحدت و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی موجب امنیت پایدار و توسعه پایدار شده است، گفت: نگاه کلان به ساوه می‌تواند این شهرستان را پاسخگوی نیازهای کشور به تولیدات گوناگون کند.

وی به افزایش نرخ جمعیتی ساوه اشاره کرد و افزود: زیرساخت های موجود در ساوه پاسخگوی نرخ بالای جمعیتی نیست و شهروندان ساوجی در حوزه زیرساخت های مطلوب ورزشی، رفاهی، خدماتی و ... در مضیقه هستند.

رییس دادگستری شهرستان ساوه نیز گفت: ساوه از نظر وسعت حدود ۱۶ درصد استان و از نظر جمعیت ۲۰ درصد را به خود اختصاص داده است اما به این میزان، از لحاظ زیرساختی توسعه نیافته است.

ابوالحسن شریفی به برخی آرای صادره در کمیسیون شبهه قضایی اشاره کرد و افزود: برخی مشکلات از نظر تثبیت مالکیت و ... متوجه انبوه سازان شده است که نیازمند بررسی و اتخاذ تصمیمات مناسب است.

وی گفت: وجود اراضی ملی متعدد در داخل شهر ساوه موجب بروز مشکلاتی در ساخت و ساز شده و موجب شده که مردم به حاشیه نشینی روی بیاورند بر این اساس نیازمند تعیین تکلیف اراضی ملی داخل شهر هستیم.

شریفی در خصوص مشکلات بوجود آمده در اجرای طرح اقدام ملی مسکن با هدف‌گذاری احداث دو هزار واحد مسکونی گفت: به دلیل بروز مشکلاتی در آورده اشخاص، با وجود پیشرفت ۶۵ درصدی در اجرای این طرح، اما ادامه‌ احداث این پروژه ها متوقف شده است.

وی همچنین گفت: افزایش حجم ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی ناشی از ترک فعل و عمل نکردن برخی دستگاه‌های اجرایی به وظایف ذاتی خود است.

امام جمعه ساوه نیز گفت: مسئولان در نزد خدا و مردم مسئول هستند و باید پاسخگوی رفتار و کردار خود باشد و اگر گره به کار مردم بیندازند قطعا خدا هم در قیامت گره در کار آنها خواهد انداخت.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی افزود: برخی بی تدبیری ها و فشارهای اقتصادی موجب بروز برخی نارضایتی ها شده است و باید مسئولیت ها را به افراد توانمند و کاردان سپرد تا بتوان مشکلات مردم را برطرف کرد.

وی خواستار حل مشکل طرح اقدام ملی مسکن در ساوه و حمایت از متقاضیان شد و اظهار کرد: کرایه منزل در ساوه بسیار بالاست و نیازمند تسریع در بهره‌برداری از پروژه های مسکن ملی هستیم.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group