دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 | Monday 13 May 2024

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه گفت: با افزایش سهمیه آرد و تشدید نظارت‌ها بر واحدهای نانوایی و برخورد قاطع با تخلفات صورت گرفته، دسترسی مردم این شهرستان به نان تسهیل شد.

محمودرضا سازنده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه ساوه به دلیل مزیت صنعتی و کشاورزی به یک شهرستان مهاجرپذیر تبدیل شده و حجم قابل توجهی از اتباع بیگانه را نیز در دل خود جای داده است، نوسانات جمعیتی، تقاضای مردم را برای تامین نان مورد نیاز افزایش داده بود.

وی با اشاره به جلساتی که در این شهرستان با همکاری فرماندار ساوه به منظور حل مشکل تامین نان تشکیل و دستوراتی که به منظور تسهیل امور شهروندان برای دسترسی به نان صادر شد، اظهار کرد: در همین رابطه مکاتبه‌ای با رئیس کل دادگستری استان مرکزی به منظور افزایش سهمیه آرد شهرستان ساوه صورت گرفت و با پیگیری‌های صورت گرفته سهمیه آرد شهرستان به تناسب جمعیت افزایش پیدا کرد و مشکل کمبود آرد برطرف شد.

دادستان ساوه همچنین با اشاره به صف‌های طولانی که در هفته‌های گذشته مقابل نانوایی‌های این شهرستان تشکیل می‌شد، افزود: علاوه بر کمبود آرد برخی تخلفات از سوی متصدیان نانوایی ها گزارش شده بود که با صدور دستورات لازم مبنی بر نظارت بیشتر، تخلفات صورت گرفته کاهش یافت و عملا دسترسی به نان در ساوه تسهیل شد.

وی افزایش ساعات کار نانوایی‌ها را دیگر اقدام انجام شده بیان کرد تا مردم بتوانند در مدت زمان بیشتری در طول شبانه روز نسبت به خرید نان اقدام کنند و افزود: سازوکاری اندیشیده شد تا نانوایان با افزایش ساعات کاری و بعضا به صورت شبانه روزی در برخی نقاط پرجمعیت فعالیت کرده و شرایطی را فراهم کنند تا دسترسی مردم برای تهیه نان آسان شود.

سازنده در ادامه به برخی تخلفات گزارش شده در گذشته مربوط به نانوایی‌های شهرستان ساوه اشاره کرد و گفت: خرید و فروش آرد، عرضه خارج از شبکه آرد، کم فروشی و گرانفروشی و تعطیلی خودسرانه واحدهای نانوایی از جمله تخلفاتی بود که گزارش شد و با تشدید نظارت ها و گشت های مشترک این تخلفات از بین رفته یا به حداقل رسیده است.

وی از شهروندان ساوجی خواست چنانچه مشکلی در تامین نان وجود داشت مراتب را به مراجع ذیربط مخصوصا فرمانداری شهرستان اطلاع دهند و تاکید کرد: چنانچه نیاز به برخورد قانونی و قضایی باشد قطعا دادستانی شهرستان ورود پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص تشکیل پرونده ای در خصوص تخلف صورت گرفته در حوزه آرد و نان گفت: این پرونده در حال سیر مراحل تحقیقاتی است و به محض صدور رای، جزئیات پرونده اطلاع رسانی خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group