سه شنبه 25 ارديبهشت 1403 | Tuesday 14 May 2024

رییس دادگستری شهرستان ساوه گفت: حمایت از فعالیت اقتصادی سالم و جلوگیری از تضییع حقوق صنعتگران و تولیدکنندگان مهمترین هدف ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری این شهرستان است.

ابوالحسن شریفی شامگاه شنبه ۲۴ دیماه ۱۴۰۱ در پایان جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری شهرستان ساوه که در دفتر اتاق بازرگانی و انجمن مدیران صنایع شهر صنعتی کاوه برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نگاه به تولیدکننده باید نگاه به یک مجاهد اقتصادی باشد تا دشمن نتواند در جنگ اقتصادی علیه ملت ایران توطئه‌های خود را عملی کرده و بخواهد با تحریم و فشار، اقتصاد ایران را فلج کند.

وی بیان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری، حمایت از تولید و به حداقل رساندن مشکلات صنعت حتی با انعطاف در قانون را یک اصل می‌داند تا اشتغال و سرمایه‌گذاری با چالش مواجه نشود.

رییس دادگستری ساوه با تاکید بر اینکه جلسات این ستاد به طور مستمر برگزار می شود و نگاه دستگاه قضایی برگرفته از سیاست های کلان برای رفع موانع و تسهیل در روند تولید است، افزود: جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی براساس اسناد و سیاست‌های بالادستی و منویات رهبر معظم انقلاب جهت رفع موانع تولیدی که بعضا متوجه دستگاه قضائی است، به صورت فصلی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره دو دستور مهم این جلسه گفت: در این جلسه مشکلات گمرکی و تهیه مواد اولیه یک واحد تولیدی پوشک بچه و بزرگسال طرح و با همفکری فرماندار، دادستان، مدیران کل صمت، استاندارد و گمرک، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با عنایت به طرح پرونده در سازمان بازرسی کل کشور و لزوم جلوگیری از تعطیلی واحد تولیدی و با عنایت به اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی و حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان، سابقه بررسی موضوع را دارد و با توجه به اینکه اختلاف این واحد تولیدی با شرکت تامین کننده مواد اولیه در استان دیگری قرار دارد، موضوع به استاندار مرکزی به عنوان نماینده عالی قوه مجریه منعکس می شود تا با ورود جدی به موضوع، اختلاف مربوط را با نظارت سازمان بازرسی کل کشور حل کند.

وی با اشاره به سهم بالای این کارخانه در تولید پوشک و ایزی لایف در کشور، افزود: تولیدات این واحد عظیم تولیدی از نیازهای اساسی کشور است و برطرف کردن مشکلات آن موجب خواهد شد که مشکلاتی در تامین این کالا بوجود نیامده و تنش اجتماعی نیز اتفاق نیفتد.

شریفی در خصوص مشکلات یک واحد تولیدی دیگر نیز گفت: با توجه به ذهنیت بوجود آمده در نتیجه قاچاق کالای یک واحد تولیدی، این موضوع در جلسه ستاد بررسی شد که مقرر شد مقام قضائی رسیدگی کننده به این پرونده در راستای رعایت و حفظ حقوق این واحد تولیدی کارشناسی مجدد صورت گیرد تا حقی تضییع نشود.

به گزارش ایسنا، دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز گفت: هدف از تشکیل جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری، تسهیل امور مربوط به صنایع و جلوگیری از انجام اقدامات غیرقانونی و مانع زدایی از روند تولید است.

محمودرضا سازنده افزود: دستگاه قضائی اجازه نخواهد داد که اقدامات قانونی که از سوی صنعتگران و تولیدکنندگان در تولید و عرضه کالا صورت می گیرد با مانع مواجه شده و چالش های اجتماعی بوجود آید.

در این جلسه برخی مدیران صنایع به بیان مشکلات خود پرداختند.

مشکلات گمرکی نظیر ترخیص به موقع کالا، رفع تعهدات ارزی، مشکلات صادرات کالا، استرداد ارزش افزوده، مشکلات مربوط به آزمایشگاه استاندارد، ضمانتنامه‌های بانکی و صادراتی از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و برای برون رفت از آن تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group