شنبه 29 ارديبهشت 1403 | Saturday 18 May 2024

استاندار مرکزی خواستار افزایش ساعات کاری و کاهش روزهای تعطیلی نانوایی‌های ساوه شد و گفت: به دلیل تقاضای بالای مردم این شهرستان برای تامین نان، سهمیه آرد ساوه افزایش خواهد یافت.

فرزاد مخلص‌الائمه که روز گذشته در سفر به شهرستان ساوه در جلسه شورای آرد و نان استان مرکزی که در این شهرستان برگزار شد، شرکت کرده است، در تشریح مصوبات این جلسه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پیرو گزارشاتی که از شهرستان ساوه در خصوص شلوغی نانوایی‌ها و نگرانی مردم از وضعیت نانوایان دریافت شد، شورای آرد و نان استان مرکزی در فرمانداری شهرستان ساوه با حضور مدیران و کارشناسان تشکیل جلسه داد، گرچه جلسات متعدد شهرستانی برگزار شده بود، اما این مسئله نیازمند تصمیم‌گیری و اتخاذ تدابیری در سطح استان بود.

وی به بازدید سرزده از تعدادی از نانوایی‌های سطح شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه شلوغی نانوایی‌هایی ساوه ناظر بر چند موضوع است، اظهار کرد: کمبود تعداد نانوایی‌ها، پراکنش نامناسب نانوایی‌ها، کمبود احتمالی سهمیه آرد، تخلفات برخی نانوایان و ساعات کارکرد از جمله دلایل شلوغی نانوایی‌ها در سطح شهرستان ساوه است که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او بیان کرد: در این جلسه مصوب شد که ساعات کار نانوایی‌های سطح شهرستان افزایش و تعداد روزهای تعطیل کاهش یابد و مطابق مرکز استان شود، به گونه‌ای که چهار روز تعطیلی ماهانه(هفته‌ای یک روز تعطیلی) آنها به سه روز کاهش یافت.

استاندار مرکزی از افزایش سهمیه آرد نانوایی‌های شهرستان ساوه خبر داد و افزود: برای دسترسی آسان مردم به نان، مجوز راه‌اندازی تعدادی نانوایی در سطح شهرستان بویژه نقاط پرجمعیت و نیز شهر صنعتی کاوه به صورت یارانه‌ای و آزادپز صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه حداقل تخلفات از نانوایی های ساوه گزارش شده که جای تقدیر دارد، گفت: به منظور بررسی دقیق فعالیت‌های نانوایی‌ها و جلوگیری از وقوع تخلفات احتمالی، گشت‌های مشترک از سوی ادارات و مراجع ذیربط تشدید خواهد شد.

مخلص‌الائمه با تاکید بر اینکه کیفیت گندم و آرد شهرستان مطلوب بوده و از این بابت نگرانی وجود ندارد، اظهار کرد: توصیه می‌شود که برای حفظ سلامت غذایی مردم تعداد نانوایی‌هایی که اقدام به پخت نان سبوس‌دار یا پخت نان با آرد کامل می‌کنند، افزایش یابد.

وی با اشاره به استقرار یکی از بزرگترین کارخانجات تولید آرد کامل در استان مرکزی گفت: به دلیل برخورداری از این مزیت در استان، افزایش تعداد نانوایی‌هایی که اقدام به پخت نان سبوس‌دار می‌کنند در تمامی شهرستان‌ها پیگیری می‌شود تا مردم از مزایا و منافع استفاده از این نوع نان به جهت تامین سلامت غذایی بهره‌مند شوند.

استاندار مرکزی در ادامه بر اجرایی شدن تمامی مصوبات جلسه شورای آرد و نان استان در شهرستان ساوه تاکید کرد و افزود: امیدواریم تا پایان آذرماه شاهد وضعیت بهتری درخصوص تامین نان مردم این شهرستان که جزو ضروریات مردم است، باشیم.

وی با اشاره به افزایش مصرف نان در جامعه گفت: بعد از تغییر قیمت برخی اقلام اساسی، مصرف نان افزایش پیدا کرده و در شهرستان ساوه که پذیرای اتباع افغان بوده و سهم قابل توجهی در تولید نان این منطقه دارد مشکلاتی ایجاد شده است که با افزایش سهمیه آرد و افزایش واحدهای خبازی برطرف خواهد شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group