پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

فرماندار ساوه گفت: مسئولان در تعاملی سازنده در قبال خبرنگاران نقدپذیر و پاسخگو باشند.

مهدی الیاسی شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱ در  آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ساوه که در سالن جلسات فرمانداری ویژه ساوه برگزار شد، اظهار کرد: اصحاب رسانه قضات منصوب شده از سوی مردم هستند که مطالبات و مشکلات جامعه را منعکس می‌کنند.

وی با بیان اینکه علم و تقوی دو ویژگی مهم یک قاضی است، افزود: خبرنگاران به عنوان قضاتی که از سوی مردم انتخاب شدند باید براساس دانش و تقوا قضاوت کنند تا مسئولان را برای رسیدن به اهداف عالی، پیشرانی و وادار به جنب و جوش و تحرک کنند.

وی خواستار عدالت در انتشار اخبار و وقایع توسط رسانه‌ها شد و افزود: دستگاه های اجرایی باید با تعاملی سازنده در قبال رسانه‌ها پاسخگو باشند تا رسانه‌ها به عنوان واسطه بین مردم و مسئولان به رسالت خود به خوبی عمل کنند.

فرماندار ساوه با اشاره به اینکه وحدت و همدلی مدیران و مسئولان و نیز همگرایی در بدنه اجرایی، ثمره قلم‌فرسایی خبرنگاران در ایجاد یک فضای صمیمی و متحد برای پاسخگویی به مطالبات مردم است، گفت: در سایه این همدلی و اتحاد، بزرگترین پروژه اعتباری دولت در سفر ریاست جمهوری به ساوه اختصاص داده شد که خط انتقال آب سهم ساوه از سد کوچری بود که در این سفر برای این پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد.

وی در ادامه گفت: در سیاست‌های راهبردی ساختار اداری شهرستان، بومی‌گزینی تا جایی که منافع شهرستان را تامین کند به عنوان یک اصل مطرح است و چنانچه گزینه بومی به دلیل کادرسازی که در گذشته صورت نگرفته است وجود نداشته باشد، ناگزیر به کادرسازی نیروهای غیربومی هستیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

الیاسی در ادامه، تحول در ساختار اداری ساوه را از اولویت‌ها دانست و افزود: ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان با رشد متوازنی که در ساوه بوجود آمده است، همخوانی ندارند و برخی ادارات دچار سکون و رکود شدند، بر این اساس، باید با یک اراده جمعی تحول خواهی بیش از گذشته نمود پیدا کند.

وی بر تشکیل شورای اطلاع رسانی برای تقویت ارتباط رسانه‌ها با مدیران ادارات تاکید کرد و خواستار تولید محتوای غنی خبری در حوزه‌های گوناگون شد تا علاوه بر توانمندتر شدن خبرنگاران سطح و جایگاه رسانه‌های شهرستان ارتقا یابد.

وی خواستار پرهیز از انتشار اخبار هیجانی شد و گفت: اخبار هیجانی و غیرواقعی موجب گمراهی جامعه می‌شود و شایسته است رسانه‌ها با انتشار اخبار امیدآفرین در کنار انعکاس مطالبات مردم، فضای امیدآفرینی را برای تحقق اهداف توسعه‌ای شهرستان ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا، امام جمعه ساوه نیز گفت: ترویج معروفات و ستیز با منکرات یکی از وظایف جامعه رسانه ای است که نقش آنان به تبعیت از رسالت انبیا و اولیای الهی  است.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی افزود: شناسایی دردها و ارائه راهکار برای درمان دردها از رسالت های خبرنگاران است. رسانه ها باید راه درمان را طبیبانه ارائه کنند. رسالت واقعی قلم به دستان بیان مشکلات جامعه همراه با امیدبخشی است و این مهم باید با عمل نشان داده شود.

امام جمعه ساوه افزود: رسانه‌ها در بیان اخبار و مشکلات، تقوای الهی را مدنظر قرار دهند تا خدای ناکرده مطلب غیرواقع منتشر نکنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: ساوه مهد استعدادهای ناب فرهنگی، ورزشی، قرآنی و هنری است.

سینا دلشادی با اشاره به برخی مشکلات جامعه رسانه‌ای افزود: در خصوص بیمه برای برخی از خبرنگاران و اختصاص یارانه کاغذ به عنوان دو مشکل اساسی خبرنگاران پیگیری‌های لازم  در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه برگزاری کارگاه آموزشی و عبور از رویه‌های سنتی در تولید خبر را موجب توانمندشدن خبرنگاران دانست و افزود: باید در حوزه آموزش بخش رسانه بطور جدی تلاش کرد چرا که در حوزه ادبیات و سواد رسانه ضعف وجود دارد و باید این ضعف را برطرف کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز گفت: خبرنگاران به عنوان رابطین بین مردم و مسئولان نقش موثری در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه دارند.

حسین محمودی‌فر افزود: ۱۷ نشریه دارای مجوز در ساوه فعالیت دارند که تنها ۵ نشریه هم اکنون منتشر می‌شود. همچنین پنج پایگاه خبری دارای مجوز و پنج نمایندگی خبرگزاری با فعالیت ۲۳ خبرنگار فعال در شهرستان وجود دارد.

وی مشکلات بیمه‌ای، صندوق اعتباری هنر، مطالبات صنفی و برخی فعالیت های غیرمجاز رسانه ای در فضاهای مجازی که کار تخصصی رسانه ها را زیر سوال می برند را از جمله موضوعات مهم در حوزه رسانه شهرستان برشمرد.

محمودی‌فر خواستار تعامل ادارات و دستگاه های اجرایی با خبرنگاران شد و بر عدم تبعیض در نگاه به خبرنگاران و عدم نگاه ابزاری، استقبال از انتقادات سازنده و ارائه اخبار و اطلاعات به رسانه ها از سوی دستگاههای اجرایی تاکید کرد.

در این نشست خبرنگاران و مدیران رسانه ای به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند و در پایان از اصحاب رسانه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group