پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه گفت: حمایت از تولید دانش‌بنیان در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.

مجید علیپور شنبه چهارم تیرماه در جریان بازدید از شرکت دانش بنیان افق تولید داروپارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی شهر صنعتی کاوه که به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه صورت گرفت، اظهار کرد: این شرکت دانش بنیان در حوزه تولید دارو فعالیت دارد که توانسته است با تولید برخی داروها نیاز کشور را به واردات آنها برطرف کند و از نظر علمی و اقتصادی دارای ارزش افزوده است.

وی با یادآوری نامگذاری امسال تحت عنوان سال تولید دانش بنیان اشتغال آفرین اظهار کرد: رویکرد قوه قضائیه حمایت از تولید و رفع موانع پیش رو برای شتاب بخشی به چرخه تولید است و این شرکت دانش بنیان با تکیه بر دانش و ظرفیت داخلی و بهره‌گیری از بروزترین تجهیزات و امکانات دنیا اقدام به تولیدات انواع داروی مورد نیاز کشور برای جلوگیری از واردات می‌کند.

رییس هیات مدیره شرکت افق تولید دارو پارس نیز گفت: این واحد دانش‌بنیان تولیدکننده انواع دارو و مکمل‌های غذایی و دارویی است که در منطقه ویژه اقتصادی کاوه فعالیت دارد.

مهدی مرادی افزود: این واحد تولید دانش بنیان در حوزه تولید انواع قرص، کپسول، شربت، قطره، محصولات استنشاقی و اسپرسی های تنفسی با تکنولوژی مدرن و پیشرفته، داروهای هورمونی و ... است که در پنج خط تولیدی و ۶ خط بسته بندی فعالیت می کند.

وی بیان کرد: ماشین آلات شرکت افق تولید داروپارس از برندهای مطرح جهانی و اروپایی است و از محصولات هندی و چینی استفاده نشده است. برای ساخت آزمایشگاه این واحد تولیدی دانش بنیان ۲میلیون و ۵۰۰ هزار یورو هزینه شده و بهترین آزمایشگاه ایران است.

مرادی با اشاره به وجود برخی مشکلات گمرکی در ترخیص کالا گفت: در تولیدات این شرکت به گونه‌ای هدفگذاری شده است که پس از تامین نیاز داخلی بخش عمده ای از تولیدات صادر شود و برای کشور ارزآوری داشته باشد.

وی بیان کرد: در این واحد تولیدی دانش بنیان برای ۱۲۰ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است و ماشین آلات بکارگرفته شده در خطوط بسته بندی با حداقل نیروی کار فعالیت دارد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group