پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی از کاهش ۵۰ درصدی مطالبات و چالش های کارگری در طی ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: تامین مسکن مهمترین نیاز جمعیت کارگری شهرستان ساوه است.

بهروز اکرمی سه شنبه ۱۴ دیماه در جریان بازدید از سه واحد تولیدی در ساوه اظهار کرد: شهرستان ساوه قطب صنعت کشور و استان مرکزی به شمار می‌رود و با موضوعات مختلف کارگری روبروست و بازدید اعضای کمسیون کارگری استان و شهرستان از صنایع در راستای برطرف کردن مشکلات جامعه کارگری صورت می‌گیرد.

وی با یادآوری نامگذاری سال جاری با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، بیان کرد: نیروی کار محور و پایه اصلی تولید به شمار می رود و به هر میزان که بتوان دغدغه نیروی کار را برطرف کرد به همان میزان به رونق تولید و توسعه اقتصادی کمک شده است.

معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: کاهش دغدغه کارفرمایان، سرمایه گذاران و کارگران منجر به افزایش میزان تولید و حرکت شتابان چرخ های کارخانجات خواهد شد و عامل موثری برای رفع موانع تولید خواهد شد.

وی افزود: در ۹ ماهه نخست سال‌جاری نسبت به ۹ ماهه سال گذشته مطالبات کارگری استان ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است و میزان حقوق معوقه کارخانجات نیز تا ۴۰ درصد کاهش داشته است و خوشبختانه روند تولید رو به بهبود است.

اکرمی در خصوص تامین مسکن مورد نیاز کارگران نیز گفت: مشکل مسکن یکی از معضلات پیش روی جامعه کارگری شهرستان ساوه است که بخش عمده ای از جمعیت این شهرستان را تشکیل داده است.

وی بیان کرد: مقرر شد فرمانداری شهرستان با بررسی دقیق کارخانجاتی که تمایل به احداث مسکن در قالب تشکیل تعاونی‌های مسکن دارند حمایت لازم را بعمل آورد تا با واگذاری زمین مورد نیاز بتوان زمینه تولید مسکن را با مشارکت صاحبان صنایع، کارگران و دولت فراهم کرد.

به گزارش ایسنا، سرپرست فرمانداری ساوه نیز گفت: در جلسات کمیسیون کارگری شهرستان ساوه سازوکاری فراهم شده است تا تجربیات شرکت‌های موفق در اختیار شرکت‌هایی که مشکلات کارگری دارند قرار گیرد.

مهدی الیاسی افزود: الگوگیری از تجربیات شرکت‌های موفق در حوزه تولید و موضوعات مربوط به کارگری موجب خواهد شد تا رضایتمندی کارگران فراهم و چالش‌ها برطرف شود. برخی نارضایتی‌های کارگری در واحدهای تولیدی را می‌توان با الگوبرداری از اقدامات صنایع موفق برطرف کرد که علاوه بر کاهش نارضایتی در رونق تولید موثر خواهد بود.

وی همچنین از آمادگی کامل برای تزریق واکسن در فضای کار و تولید خبر داد و گفت: مدیران کارخانجات تمهیدات و هماهنگی لازم برای تزریق دُز سوم واکسن را در محل کار کارگران فراهم کنند.

در جریان بازدید معاون استانداری مرکزی از کارخانجات عالیفرد تولیدکننده آبمیوه با برند سن‌ایچ، هنکل پاک‌وش تولید کننده مواد شوینده و بن‌رو تولیدکننده خودرو جلسه کمیسیون کارگری استان مرکزی و شهرستان ساوه تشکیل و مشکلات کارگران مطرح و تصمیمات لازم برای برطرف شدن آنها اتخاذ شد.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group