پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

شهردار ساوه با اشاره به اینکه حاضرم دو دستم را قطع کنند اما کار غیرقانونی انجام ندهم، گفت: درب شهرداری به روی رانت‌خواری بسته است و اجازه نخواهم داد شهر و شهروندان از این موضوع آسیب ببینند و از همه توانم برای توسعه شهر استفاده خواهم کرد.

امیررضا یوسفیان سه شنبه هفتم دیماه در نخستین نشست خود با خبرنگاران اظهار کرد: تامین زیرساخت‌های شهری به ویژه در حوزه مدیریت پسماند، مبلمان شهری، زیباسازی و تقویت نشاط شهروندی از حداقل‌های فعالیت در  مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه ساوه با توجه به برخی ویژگی ها به ویژه مهاجر پذیری آنطور که باید و شاید در حوزه مدیریت شهری مورد توجه قرار نگرفته است، اظهار کرد: از مدت زمان کوتاه شروع بکار حجم بالایی از کارهای عقب افتاده بر سر شهردار تلنبار شده است و قطعا با تلاش مضاعف و حمایت رسانه‌ها بدون حاشیه پردازی در یک فضای دوطرفه می‌توان این حجم از کارهای عقب افتاده را رتق و فتق کرد.

وی در تعریف شهر ساوه گفت: در حال حاضر ساوه در مرحله نگهداری بوده و در مرحله توسعه‌ای نیست و برای رسیدن به توسعه متوازن باید با ایجاد یک فضای اعتماد سازی تلاش کرد.

شهردار ساوه از رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد کرد و افزود: مردم سهامداران اصلی شهر هستند و انتقاد رسانه‌ها در واقع بیان مطالبات سهامداران اصلی جامعه شهری است که به دیده منت انتقادات را پذیرفته و تلاش خواهم کرد تا کمبودها و مطالبات مردم که در رسانه ها مطرح می شود را برطرف کنم.

وی با تاکید بر توسعه متوازن و عادلانه امکانات و خدمات در نقاط مختلف شهری گفت: تدوین اطلس جامع شهری و ترسیم چشم‌انداز با پشتوانه علمی و قانونی می‌تواند مسیر توسعه شهری را متوازن و عادلانه هموار کند تا همه شهروندان و سهامداران به نسبت متناسب و متوازن از خدمات شهری برخوردار شوند.

او در ادامه گفت: در شرایط محدودیت بودجه و کاهش منابع درآمدی شهرداری‌هایی که در مسیر بودجه تحققی ریل گذاری شدند موفق‌تر بوده‌اند. نباید برای توسعه شهر معطل ماند بلکه باید با تعریف درآمدهای پایدار و جذب سرمایه‌گذار به تامین زیرساخت‌های شهری در راستای برخورداری شهروندان از رفاه نسبی پرداخت.

وی در خصوص شفافیت و روشنگری شهرداری در دوره جدید گفت: تمامی مزایده‌ها و مناقصه‌ها با حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد تا نشان دهیم مجموعه شهرداری در حوزه مالی شفافیت را یک اصل برای خود می‌داند.

شهردار ساوه فعالیت براساس قانون را اصل مهم در خدمت رسانی به شهروندان دانست و گفت: شفافیت را اولویت کاری خود می‌دانم اما به دلیل جلوگیری از رانت احتمالی و سودجویی‌ها موضوع اجرای طرح تفصیلی را تا تصویب نهایی از منظر رسانه‌ها مخفی نگه خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات شهری، عمرانی و اداری سه وظیفه مهم شهرداری است و توجه به زیرساخت زمینه ساز توسعه پایدار خواهد بود، تصریح کرد: اداره شهر شوخی بردار نیست چرا که علاوه بر جان مردم با مال مردم نیز سروکار داریم. توجه به مرزهای شهری با مشارکت خبرنگاران به عنوان دیده بان‌های جامعه امکان پذیر خواهد بود و فراهم کردن بسترهای لازم برای تقویت اعتماد عمومی یکی از ضرورت‌هاست.

شهردار ساوه با تاکید بر اینکه علاقمند به کارکردن و تلاش بیشتر با انرژی بالا هستم و برای خدمت به مردم دوندگی بیشتری خواهم داشت، افزود: در مسیر خدمت رسانی هر کسی همراهی نکند باید از این قطار پیاده شود و به دنبال شانتاژ و تنش‌زایی نباشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ میز خدمتی در شهرداری موروثی نیست و درب شهرداری  بر روی رانت خواری بسته است، تصریح کرد: رویکرد ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است و تا پایان یافتن این طرح‌ها هیچ پروژه جدیدی تعریف نخواهد شد که مهمترین آنها تکمیل پردیس سینمایی و تعیین تکلیف ساختمان نیمه کاره شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه خلق ثروت در سایه نفس کشیدن شهر محقق خواهد شد، افزود: قبل از قبول مسئولیت در کسوت شهردار در این شهر گردشی داشتم تا وضعیت را بررسی کنم و از جمله مواردی که جلب توجه کرد بیش از ۲۰ کانون ثقل جمعیتی غیررسمی یا حاشیه نشین بود. در بازدیدهایی که از ساوه داشتم همچنین به موارد خلاف و قاچاق سازی زیادی برخورد کردم که دلالان ساخت و ساز به راه انداختند و مدیریت شهری به دنبال آنان است.

وی افزود: خطوط اتوبوسرانی ساوه باید به دو برابر تعداد موجود و خطوط بیشتر افزایش یابد تا مدت زمان سفر شهروندان بخصوص برای نقاط حاشیه‌ای کاهش یابد. شهر ساوه اکنون در مرحله نگهداری است و هنوز به مرحله توسعه نرسیده است و باید برای توسعه آن فرصت سازی کنیم.

یوسفیان بیان کرد: در مورد جمع آوری پسماند و زباله‌های شهری هم شاهد دپوی زباله و نخاله در معابر بودیم و بدون اینکه راه حل جایگزینی ارائه شود اقدام به برداشتن سطل‌های زباله کردند و این مسأله سبب افزایش جمعیت جوندگان، گربه‌ها و پشه‌های خاکی می‌شود که  شروع به نصب سطل‌های زباله کردیم که در خیابان کارگر تاکنون ۳۵ مورد نصب شده است. لازم است موضوع زباله گردها و شیرابه سطل‌های زباله هم مدیریت شود و برای این موضوع برنامه داریم.

وی بیان کرد: به وزیر کشور برخی موارد اورژانسی شهر ساوه از جمله جمعیت کارگری، حاشیه نشینی و سایر موارد را یادآور شدم و منتظر حمایت برای رفع موارد یاد شده و اقدامات زیرساختی هستیم و انتظار داریم رسانه‌ها مساعدت کنند که مسایل حاشیه‌ای پر رنگ‌تر از متن شود و لازم است میان شهرداری و رسانه‌ها یک فضای کاری تعاملی و دوطرفه برقرار شود تا شاهد فضایی ایمن و توان با آرامش ایجاد شود و در نتیجه ارتقای سطح خدمات را شاهد باشیم.

او با تاکید بر توسعه عدالت و توسعه متوازن شهر ساوه یک ضرورت است، گفت: حدود سه هزار و ۷۰۰ هکتار سطح توسعه شهر ساوه طبق نقشه‌های طرح تفصیلی است و دلیل آن این است که ساوه حریم ندارد که لازم است برای بلندمدت مثلا سه دوره ۱۰ ساله نقشه لازم تهیه شود تا براساس آن برنامه‌ریزی کنیم و این اقدام یکی از خدمات ماندگار به ساوجی‌ها است که دارای نقشه راه و چشم انداز توسعه خواهند شد.

شهردار ساوه در خصوص ساختار بودجه شهرداری گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ ساختار از وضعیت سنتی به مشارکتی سرمایه‌ای تغییر جهت خواهد داد بدین مفهوم که بخش قابل توجهی از بودجه به سمت تعهدات صورت گرفته هدایت خواهد شد.

وی بیان کرد: پیشنهاد نامگذاری ۱۰ مهر سالروز تولد ولادت شهید چمران  به عنوان روز انار برای برگزاری جشنواره انار مطرح شده تا بتوان جشنواره انار را در این شهر همه ساله برگزار شود.

در این نشست خبرنگاران و مدیران رسانه‌ای به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون موضوعات مختلف در حوزه مدیریت شهری پرداختند.

تمامی حقوق محفوظ است ، طراحی شده توسط کامپوسیس، رادیو ساوه توسط سرورهای قدرتمند محکم هاست پشتیبانی می‌شود.

Template Design:Dima Group